/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HDD optager med DVB-C tuner
Fra : cobran
Vist : 1673 gange
161 point
Dato : 18-03-12 02:00

Hej.

Jeg leder efter en hdd optager med DVB-C Tuner (har stofa) til en pris på 1000+ og max 2000! den skal nok kun bruges 4-5 gange om året

Er der nogen der kan anbefales?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 07:41

Citat
Er der nogen der kan anbefales?

Den billigste - de virker alle ens

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 07:48

Du har vel Zaptor ?

Ellers gør en DVB-C ingen gavn

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 18-03-12 08:52

følger lige indlæget -- kan den måske bruges ved TDC ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-03-12 10:43

Jeg har en Denver DVBC-109HD købt i Metro. Jeg er sikker på at den også kan fås andre steder til under 1000 kroner. Den har ikke nogen indbygget HD, derimod har den et USB stik, hvor man både kan tilslutte USB-nøgle og en USB harddisk. Jeg har selv optaget udsendelser i HD-format med gode resultater med denne. Jeg har læst at nogle har gode erfaringer med at tilslutte harddiske på op til 1 TB til en sådan.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-03-12 10:53

Citat
Du har vel Zaptor ?

... hvad i al verden skal han bruge Zaptor til ?

der bliver spurgt efter en HDD optager med DVB-C tuner,
Citat
Jeg leder efter en hdd optager med DVB-C Tuner

Zaptor,.. er stofas egen HD optager, 'biograf' mm. og koster en mindre formue,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 11:20

Citat
og koster en mindre formue,

Ja FORMUER er små nu om stunder

Citat
hvad i al verden skal han bruge Zaptor til

Såre simpelt "Einstein" !!!!!!!!

UDEN Zaptor (med Stofa) er der ikke meget "fidus" i en HDD optager - så kan du såmænd blot bruge en Harddisk

Har dit TV ikke DVB-C tuner, får du alligevel kun kanalerne ANALOGT

Citat
Zaptor,.. er stofas egen HD optager

Spændende - fortæl - min Zaptor har INGEN harddisk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-03-12 11:33

Citat
Spændende - fortæl - min Zaptor har INGEN harddisk

........ så er det utroligt du svarer på et spørgsmål der handler om en HDD optager,.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 161 point
Dato : 18-03-12 11:34

det ser ud til at noget af det billigste du kan få, er den
@Soren_Steen_Nielsen anbefaler (399)
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks
+ en extern HD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 11:47

Citat
så er det utroligt du svarer på et spørgsmål der handler om en HDD optager

mere utroligt du "blander" dig i noget du tilsyneladende INTET aner om

Men for at tilfredsstille din "arrogance" nævnes STOFA - så NETOP derfor

UDEN zaptor og UDEN dvb-c i Tvet skal bruges ANALOG optager....
UDEN zaptor men MED dvb-c i Tvet skal blot bruges harddisk
MED zaptor skal blot bruges harddisk

En set-top boks (andet end zaptor) er mere eller mindre ubrugelig til det formål.....

Det er IKKE uden grund kabelselskaberne kører med deres egne bokse

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-03-12 14:23

Sig mig lige. Er Zaptor ikke blot en boks hvor man, mod betaling, blot får nogle ekstra kanaler og funktioner til sit kabeltv hos Stofa? Jeg har Yousee og har flere kanaler i både normal og hd-opløsning uden nogen speciel boks fra Yousee.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 14:56

Citat
Sig mig lige. Er Zaptor ikke blot en boks hvor man, mod betaling, blot får nogle ekstra kanaler og funktioner til sit kabeltv hos Stofa?

Jo....... - Det er en settop boks med "udvidede" funktioner....

Men det er den ENESTE der gør nogen gavn....

Har man et NYT tv med c-tuner skal der blot en harddisk til

Stofa sender både digitalt og analogt, men det digitale er afhængig af enten et nyere tv (dvb-c) eller zaptorboksen - hvad zaptorboksen kan bruges til er så igen afhængig af din antenneforening samt nettilslutning... Det samme gælder HD kanaler....

De fleste nyere tv har PVR-funktion - så der mangler kun "mediet" (harddisk)

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 18-03-12 15:40

Nej har ikke Zaptor mere da det kun gav problemer med at den genstartede en gang eller to om dagen... så hvis jeg var midt i en film eller fodbold kamp så skulle man lige hive strømstikket ud for at den gad at genstarte ordenligt og så bruge 5min på at genfinde instillingerne!!!! Så den har jeg sendt tilbage!

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 18-03-12 15:43

jeg har ingen zaptor men dvb-c er indbygget i mit SONY tv...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 16:11

Så tjek lige med manualen om den har PVR (optagefunktion) (eller lad høre hvilken model du Sony du har) - Har den det skal du blot bruge en usb-harddisk....

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-03-12 16:18

Så har jeg forstået det rigtigt. Den Denver DVBC-109HD som jeg foreslog må så kunne gøre det. At DVB-C tuneren sidder i selve TV'et eller i en ekstern boks gør ingen forskel. Cobran vil jo blot gerne kunne optage nogle få udsendelser, og når man først har lært EPG-funktionen at kende er det meget enkelt at vælge den udsendelse man vil optage. Og den har både SCART og HDMI, og kan gengive i HD med HDMI.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-12 16:30

Citat
DVB-C tuneren sidder i selve TV'et eller i en ekstern boks gør ingen forskel

Korrekt - men SPILD af penge - en harddisk kan gøre det.....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-03-12 11:11

Citat
Korrekt - men SPILD af penge - en harddisk kan gøre det.....

,.... Hmm,.. det kræver så at man er indehaver af et dertil indrettet TV,
altså med PVR, og/eller 2 digitale TV tunere, og en USB ind/udgang, beregnet til optagelse,
+ HD,

på mit,.. efterhånden ældre Samsung LED TV,.. med 'kun' 1 digital tuner,
virker det perfekt med denne DVB-C setup-box til 399 kr,
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

den optager alle digitale programmer (incl. HD)
kan forud-indstilles,.. og optage,.. mens jeg ser et andet program, eller ikke er hjemme,

og det bedste af det hele,.. der kræves ingen Zaptor,.. hverken Zaptor-box, Zaptor-kort,
Zaptor køb / leje,.. eller mdr./1/4 årlige udgifter,

der kan optages helt uafhængig af Antenne forening / TV-pakke.
billigere kan det vist ikke gøres.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 24-03-12 14:23

Tak for svaret EA_HS.