/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Middel mod lopper, flåter og orm
Fra : zhor9
Vist : 1996 gange
80 point
Dato : 16-03-12 17:38

Hejsa,

Min gamle landmandsdyrlæge plejer at give mig et middel til mine katte, der dækker både orm, lopper og flåter i samme middel til at smøre i nakken. Desværre har vedkommende lang ferie, og jeg kan ikke huske navnet på dette middel.

Der er sikkert nogle her, der kender dette middel, som jeg har glemt navnet på?

Mvh.
Pia P

Kommentar
Fra : altmuligmand01

Dato : 16-03-12 17:53

Det navn jeg kender er: FRONTLINE. jeg håber det hjælper dig.

m.v.h. altmuligmand01.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 18:32

Køb de store og del dem med en sprøjte + kanyle
ikke alle katte har brug for den store dosis, der er i en enkelt.
Min kat (12 årig hunkat) får det halve af en lille ampul og det virker lige så godt.

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 16-03-12 19:03

Takker for svar men ovenstående Frontline dækker ikke mod orm.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 19:26

Så skal du have 'dyret' med til Lægen
så får du/ det et par sprøjter__ du kan ikke få noget
til at dryppe i nakken, der dræber indvoldsorm = RECEPT FRIT/ lovligt -mig bekendt
Og jeg ville passe meget PÅ med at give dyret DET = sprøjte mod orm
hellere en tablet.
Katten får det af H..... til af det, men hver sin smag.
Mine fik sprøten for mange år siden og de FÅR DET ALDRIG MERE.
Men udviklingen kan jo have ændret sig til det bedre - men tvivler.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 19:29

Skal lige nævne at første gang var i forbindelse med kattesyge____SÅ
Men alligevel...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-12 19:30

Citat
Skal lige nævne at første gang var i forbindelse med kattesyge____SÅ

Vacinationer......

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 16-03-12 19:39

Det er et middel til at smøre i nakken - mine katte har fået det igennem fem år uden gener. Her ude på landet undgår vi alt det der recepthalløj

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-03-12 21:58

Øv, jeg troede lige, at tråden handlede om loppemidler, også de alternative.

Min hund bliver dødssyg af alt det giftige stads.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-03-12 03:53

combi-pet.dk
Nor-wormer

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-03-12 10:25

combi-pet.dk =

"På grund af overgang til efterløn har vi været nødt til at lukke Combi-Pet - effektivt fra 28. oktober 2009."

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 19:25

Citat
combi-pet.dk =

Ved det, men så kan man jo søge videre på det.
Vil stadig påstå man ikke kan få 'ormekur' kombineret - uden recept
til at dryppe i nakken på dyr...
og i så fald tror jeg katten ville blive temmelig syg,
når den fik det hele på en gang.
Min kat brækker sig ØJEBLIKKELIG når/hvis jeg bruger (Frontline) det på min
samt den er ikke sig selv de næste par dage,
og siden, (mange år) har jeg brugt loppemidler til heste = pulver, og jeg ikke haft lopper i huset eller på katten = da den spreder loppe-pulveret af sig selv.
Citat
Her ude på landet undgår vi alt det der recepthalløj

Men lad høre fra dig når din Dyrlæge kommer tilbage.
For det er der sikkert mange der vil bliver glader for...

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 19-03-12 19:41

"Vil stadig påstå man ikke kan få 'ormekur' kombineret - uden recept
til at dryppe i nakken på dyr... "

- det var da noget af et postulat, når jeg gennem fem år har benyttet dette middel

Jeg vender tilbage, når jeg har fået fat i det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 19:59

Citat
- det var da noget af et postulat

TAKKER......

Jeg tror nemlig der er mange der gerne vil have navnet på '''vidunder-kuren'''.
JEG VIL MEGET GERNE...
Jeg har selv søgt på nettet, og kan intet finde om den 'kombi-kur'.
Der imod kan man finde noget der skal bruges hver for sig, men ikke samlet
og det skal ikke bruges i nakken på dyret/ katten.

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 19-03-12 20:06

Uden af være sikker så mener jeg, at navnet var noget a la Dectomax.

Det er så dejlig besparende, at man her på landet bare henter medicinen i privaten, så undgår man alt det statslige momshalløj og receptgøjl.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 20:50

Det er stadig på RECEPT og bruges til grise (dyr) som INJECTION
ikke til at DRYPPE i pelsen på dyret...
og kan ikke købes uden recept
Citat
Det er så dejlig besparende, at man her på landet bare henter medicinen i privaten, så undgår man alt det statslige momshalløj og receptgøjl.

Det er meget muligt du lan købe det uden for Land og DANSK lov = uden at have recept

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 20:55

Eller bare en DÅRLIG Dyrelæge, der udleverer ALT mod lidt XTRA på regningen
Men det er faktum at du ikke kan få det uden-om en Læge
-------
Og Dyrelæger udleverer efterhånden så meget LORT/ i store og UNØDIGE MÆNGDER
til mennesker der INTET kender til svineri af fødevarer
at de burde NAKKES med det samme de UDLEVERER.
SMUTTER fra denne tråd, da den intet har med emnet at gøre........

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 19-03-12 20:56

Det kan jo ikke være rigtigt, at man skal have recept hver gang, at man køber noget medicin - det koster jo kassen, og det er til absolut ingen nytte. Tænk alle de penge man så skulle bruge i løbet af en kats liv bare på papirnusserier istedet på selve dyret. Træls.

Nej, her stiller vi engang imellem en pose foderkorn eller sæk kartofler i dyrlægens indgang, så er den fis uden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 21:00

Citat
Det kan jo ikke være rigtigt, at man skal have recept hver gang,

Øh........ troede man kunne få det UDEN........

kan vi ikke lige får din Dyrelæges navn, mens vi er igang.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-03-12 21:01

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 19-03-12 21:02

- jeg har aldrig fået en recept på denne medicin, men om det er receptpligtigt, tør jeg ej sige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-12 00:39

Det lort til at smøre i nakken på katten og som skulle virke mod orm, flåter og lopper, glem det.

(Profender Spot on er der et produkt der hedder, og så "mirakelmidlet" over dem alle, der lover at det kurerer snart alle de ting katte kan blive befængt med: ADVOCATE, og jeg tror det er det du efterlyser)

Men det virker ikke optimalt hverken mod orm, lopper eller flåter.

Og det er krasse sager som optages i hele kattens organisme.

Flåterne findes der intet dokumenteret middel imod.
Blot at fjerne dem hvis de sætter sig på katten (det er ikke alle katte som flåterne gider bruge som restaurant, og derfor tror folk fejlagtigt at "mirakelmidlerne" virker på DERES kat)

Lopperne, der bør du bruge advantage, det mest effektive og ikke så skadeligt for katten som de andre midler, der vel at mærke virker...det gør de såkaldt uskadelige nemlig ikke.

Mod orm er der to midler der dur, enten Drontal vet. eller Milbemax.'
Begge kure består af en pille der udrydder de mest udbredte former for indvoldsorm hos katte.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-03-12 06:47

Citat
Lopperne, der bør du bruge advantage, det mest effektive og ikke så skadeligt for katten som de andre midler, der vel at mærke virker...det gør de såkaldt uskadelige nemlig ikke.

Min erfaring er, at hvis dyret først er blevet syg af ét pour-on produkt, så bliver det også syg af de andre pour-on produkter.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-03-12 22:45

Prøvet dem alle = intet virker efter hensigten (RECEPTFRIE)
Eller dyret bliver SKIDE SYG - og ORM kommer der sg_ altid
Sikkert derfor de er SÅ DYRE - VED EN DYRLÆGE
LIG med deres MEGET dyre og gode (Copyright) foder-stoffer,
der ikke har mere godt i sig, end end 5KG´s pakke fra brugsen/ til meget små penge
BEVIST I DR - medmindre man er Dyrlæge - der sælger skidtet
og forsvarer det = UHYGGELIGT at man skal i den grad pisses på
bare for at DE siger at ens kat/ dyr får et bedre LIV........
Men mennesker der gerne VIL deres DYR det godt, hopper på GYNGEN.

Men hvem vil NU om dage flytte på et ÆLDRE hjem og håbe på at få det GODT...................
resten af sit skide liv........................................Ikke mig.

Så vil jeg have garanti for at jeg ikke kan KØBE over nettet

Kommentar
Fra : muthoot456

Dato : 23-06-12 19:37

Apply for a loan and settle your bills. we give out loan with aninterest rate of 3% per annual, From 5,000.00 USD to 100,000,000.00$If you are interested, contact us via E-mail with the following details to proceedFull Name: Amount Needed:Duration of Loan:Purpose of Loan:contact number:Nationalit...

Please contact us true Email.
Thanks
Management

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-06-12 21:50

Citat
Please contact us true Email.
Thanks
Management

Ha ha, det må da være skønt med en sand (true) Email.

Hmmm, gad egentlig vidst hvordan man opretter sådan en.