/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs repeater
Fra : _skip
Vist : 6423 gange
300 point
Dato : 15-03-12 20:16

Jeg har lige købt en WLAN-forstærker (Medion P85250) som vist nok er det samme som en Belkin-model. Den kan via omskifter køre som Access Point/Repeater/Client.
Jeg ønsker at forstærke det trådløse signal, så det kan nå ud i alle hjørner af huset.
Jeg er koblet op på Stofa, har indtastet MACadressen som AlwaysOn på Stofas "Min side", og så ??
Videre forklaring/vejledning ønskes helt fra bunden, og uden en masse tekniske termer - jeg er ikke teknisk nørdet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-03-12 20:26

er du sikker på at Stofa tillader det uden betaling
jeg har i øjeblikket usansynlig meget bøvl med Stofa
jeg vil give meget for at Stofa forsvandt fra jordens overflade

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-12 20:49

Hvis du har en routerkoblet direkte til STOFA, og ellers lokalt køre DHCP, som P85520 kræver, så kan stofa kun se din router, og ikke hvad du har kørende på lokal siden af din router.

Læs bogen om din WLAN forstærker godt igennem, så du har fornemmelse hvad det drejer sig om.

Tilslut din WLAN forstærker til din PC via det medfølgende kabel, og kald så på den via din browser.
Brug adressen http://192.168.2.254 og du får så adgang til indmaden i den. (Jeg har selv lige købt den i dag)
Bruger du MAC filter, så tilføj WLAN forstærkerens MAC adresse i filtret, den står på enheden, sammen med PIN-koden for WPS. - Du skal ind og rette IP-adressen, så den passer sammen med din routers adresseområde inden for dens SUPNETMASK (255.255.255.0)

Så vender vi tilbage til det vidre forløb.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-12 20:31

Hvad er det for en medion i har købt og hvor.....................

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-03-12 21:24

det er vist et severino tip fornylig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-12 08:38

http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_14032012_48_123_1303_5.html

Eyvind jeg håber linket stadig er aktivt, til de ældre reklamesider hos ALDI

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-12 16:44

Citat
Fejl 404 - Siden blev ikke fundet.
Dette tilbud / Dette indhold er ikke længere tilgængelig. Klik her for at se de nyeste tilbud fra ALDI!

Ok - den er væk så....................det er også bare for at være på forkant med en forstærker, hvis det en dag bliver nødvendigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-12 20:10

Jo den er væk på hjemmesiden, men der findes stadig nogle i butikkerne. Så det er bare om at tage en rundtur.
Her i byen har vi 3 ALDI'er, så hvad der er udsolgt i den ene, findes uden tvivl i mindre antal i en af de andre!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-12 09:23

Ok - det vil jeg så kigge på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-12 15:37

Der er intet så dejligt som en spørger der giver respons på de løsningsmodeller som vi andre kommer med!
Til gengæld er det ikke smart, at undlade ogreflektere på svarerne.

Troværdighed tager tid at opbygge.
Kan nedbrydes på sekunder;
og tager en evighed at genopbygge!

Vågn nu op skip

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-12 17:02

Nå men jeg var lige i et par Aldi'er hvor dimmeren så var udsolgt.
Det gør nu ikke så meget for den skal ikke bruges lige nu.
Hvad kostede den og kan den:

Min trådløse router.......................................> til-forstærkeren -fra >.................................trådløs til en comp.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 20-03-12 17:24

Prisen er 299 kr. i danske træpenge.

Den kan køre som repeater.
Den kan køre som access-point, hvis man ikke har trådløs i routeren.
Den kan bruges som trådløs klient, hvis man med kabel kobler den op til en PC, hvor den så skaber trådløs forbindelse til en routers access-point.

Alt sammen styret af en lille omskifter på siden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-12 18:35

Hold da op - så må jeg ud at lede nogle flere steder.

Godkendelse af svar
Fra : _skip

Dato : 20-03-12 20:56

Tak for svaret severino.
Jeg har været væk fra PC'en nogle dage , så der er ingen grund til at ......!
Nå, tilbage til emnet - jeg lukker spørgsmålet nu, for jeg fik IKKE gang i det, måske forstod jeg ikke helt udførelsen TRIN FOR TRIN, men som beskrevet i spørgsmålet er jeg jo ingen ørn til IT.
Måske kommer det alligevel til at fungere på lang sigt.

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 22-03-12 10:35

har lige set disse indlæg

har selv 4 stk af den omtalte type, de virker helt godt, men jeg kan ikke komme i kontakt med dem når de først er konfigoreret, jeg har ringet til support der var der ingen der vidste noget, så skrev jeg dertil, og fik det svar at det var et nyt produkt og der var ikke nogen der kan hjælpe.
men der er 3 års garanti så når de skal ændres får man bare pengene tilbage, og køber en ny.
har 1 stk nu der skal retur.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-03-12 12:21

Den bedste måde at få kontakt med repeateren er, at indsætte netkabel direkte mellem repeater og PC'en.

Hvis de er konfigureret med hver sin IP adresse, kan de tilgås via denne, over din browser.

Min router har IP-adresse i Gatwayen 192.168.0.1 - Den uddeler IP-adresser via DHCP fra 192.168.0.100 til 192.168.0.199
Faste IP-adresser liger xxx.xxx.0.80 til xxx.xxx.0.99, som bruges til netværksprinter, og andet fast tilsluttet netudstyr.
Mine to repeatere er fastsat til 192.168.0.2 og 192.168.0.3

Hvis din supnetmask adresse er 255.255.255.0, så skal alle enheder ligge inden for 192.168.0.??? hvor ??? er et tal mellem 2 og 254, hvor 1 er routerens egen gatway

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 22-03-12 16:05

ja det er klart, og det går rigtig godt ved første forsøg, og der indstiller man så hvad der skal bruges, og så er kontakten væk, der er et lille program med og det virker fint første gang, og derefter er det slut.
ALDI finder evt ud af det, indtil da må vi bare skifte, men det kan ikke væri i ALDI`s interesse.
håber at de finder en løsning.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-14 21:28

Hurtig instruktion (PC):
1: Pil et eventuelt netkabel ud fa din PC
2: Sæt modeomskifreren i midterstilling, dvs som repeater og tænd for den lille kontakt på toppen.
2:Forbind repeateren og PCen med det medfølgende netkabel og sæt repeateren i en stikkontakt.
3:Vent lidt - f.x et minut.
4:Åbn din browser og indtast i adresselinjen: http;//192.168.66.254 (Den adresse findes også i manualen!) Nu åbnes setuppen. (Sker der ikke noget, så tryk på knappen på forsiden af repeateren i 20 sekunder. Så er den sat til fabriksinstillingerne. Min erfarring er, at man ikke kan omprogrammere den til et andet wifi-net uden at resette den først)
5: Du skal nu vælge et wifi-net mellem dem, der dukker op. Du skal selvfølgelig vælge dit eget.
6: Du skal så indtaste din wifi krypteringskode (den du bruger, når du tilkobler andet udstyr til wifi).
Herefter er enheden sat op, og du kan tage netkablet ud og eventuelt sætte netkablet fra routeren tilbage i PCen (hvis den ikke kører wifi).
Nu kan du flytte repeateren til den stikkontakt, du gerne vil have den siddende i.
Skal du nu have din PC, smartphone eller tablet til at bruge den, skal du koble dem på, ligesom du opkobler dem til er hvert andet wifi (DVS: finde den i wifiopsætningen (den har rent faktisk to navne - en for hvert bånd. Du kan vælge, kun at programmere den ene). Den har navnene på den wifi efterfulgt af :_RE25 og _RE5. Indtast koden og - så vil din telefon eller hvad, hoppe over på den, hvis signalet fra din wifi-router bliver for svagt.
Hvis du ikke herefter kan få den til at køre, vil jeg gerne købe den af dig
(Hvis du har fået det til at køre, så luk denne strenf. Den har været åben længe)