/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Nogen der ved besked?
Fra : Anoif
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 15-03-12 05:14

Jeg haaber virker der er nogen derude, eller rettere derhjemme i Dk som kan give et svar.

Kort fortalt:
Jeg laante for 4 aar siden 40.000 kr.
Kort efter mistede jeg mit job og valgte at betale andre udgifter før dette.
For ca. 3 aar siden kom jeg i Fogedretten og erkendte selvfølgelig at jeg skyldte beløbet...som nu var vokset til 55.000

Jeg ejer halvdelen af et hus.
Dette blev sat til salg for 1 aar siden. Og er nu blevet solgt med overtagelse om 3 uger fra nu af. Selve handlen blev underskrevet for lidt over en maaned siden.

Jeg er flyttet fra huset for 15 maaneder siden og flyttede samtidigt min adresse officielt hos Folkeregistret til udlandet. Udenfor EU.

Min eks blev boende i huset. Sammen med min 2o-aarige datter af tidligere ægteskab.

Nu forholder det sig saadan at Ekspres Bank, som jeg laante pengene af foretog et udlæg i huset paa de 55.000 kr som jeg skyldte da jeg havnede i Fogedretten.

Nu er huset solgt...og jeg har hele tiden regnet med at det var de 55.000 kr jeg skyldte da jeg var i Fogedretten som jeg skulle betale af overskuddet ved salg af huset.

I ejendomsmæglerens opstilling over salgsprovenu er der et felt der omhandler gæld som er tinglyst ved udlæg. Her er beløbet ogsaa indført som værende 55.000 kr.
Jeg gaar ud fra at det bare er de almindelige paaløbne renter der giver dette hop i beløbene.

Men....nu skriver banken at der skal betales 80.000

Men er der noget som helst jeg kan gøre for at "nøjes" med at betale de 55.000 i stedet for de 80.000 kr ?

Haaber at faa lidt hjælp med dette...

Med mange venlige hilsner

Anoif

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-03-12 07:21

Du skyller 55000 kr for 3 år siden der til kommer der renter og gebyr. Du skal være glad for den lave rente de har påskrevet din gæld
Man går ikke ind flere gange om året og opskriver din gæld og renter for det koster ekstra penge hver gang der skal tinglyses

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-03-12 07:29

det er ikke gratis at få en sag kørt gennem fogedretten. der er gebyrer og sagførersalærer og renter og sikkert mange flere ting der skal betales, og når der er gjort udlæg i huset, så tager fogeden hvad han skal have inden du får din afregning.
sådan er det bare.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 15-03-12 07:39

Betal og se glad ud.

vic200

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-03-12 08:18

Det kan ikke skade at kontakte banken og høre om de vil være villige til mod et rimeligt engangsbeløb at slå en streg over resten, du har betalt 55.000 gennem hussalget, skylder stadig 35.000, foreslå dem at mødes på midten og se hvad de siger, det værste der kan ske er at de siger nej, og så er din situation den samme som nu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-12 14:33

Ja banken er en forretning og der kan altid forhandles med dem.