/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Delt Harddisk ?
Fra : Eschen
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 12-03-12 10:28

Hej! Har en delt harddisk = HD. C-HD. er fuld nu. -- hvor D-HD. er tom -hvordan flytter jeg fra fuld HD-C til den tomme HD.-D --- skriv så jeg en gl. mand kan forstå det, pfh. tak..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-12 10:36

Det er da bare at markere det du vil flytte, højre klik på det, vælg Flyt/kopier, gå over på det andet drev, højre klik og vælg indsæt og så er den skid slået.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-12 10:55

Hvis det er dine dokumenter der fylder, så er det ret nemt.
Start > computer > dobbeltklik på C: > brugere > dit navn > højreklik på "dokumenter" og vælg egenskaber > klik på fanen placering > i skrivefeltet kan du skrive > D:Dokumenter > og så klikker du på "Anvend" nede til højre > klik ok > den spørger dig nu om du vil flytte alt over > klik "Ja"

Nu bør alle dine nuværende og frmtidige dokumenter ligge på C: drevet.
Hvis du vil installere flere programmer, kan du vælge at de skal ligge på D:
Du kan ikke flytte nuværende programmer - så prøv ikke på det.
Billeder og den slags som du har lagt i en mappe kan uden videre flytte over.
Dem der ligger i mappen dokumenter flytter sig selv.

Ps. webnoob du må gerne rette hvis jeg husker forkert..................mine dokumenter er nemlig allerede på D:

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-12 11:04

Det er helt rigtigt eyvind, det er måden til den permanente løsning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-12 15:04

Uanset om man er ung eller gammel, så bør man altid lægge sine egne kreationer ud på et andet drev, som for dit vedkommende er D-drev.
Giv dig god tid til at gøre det ordentligt. Opret et antal hovedmapper, hvorunder du lægger dine filer. Disse mapper kan f.eks. hedde: Billeder - Musik - Tekstfiler.
Så får du splittet dine filer op i hovedgrupper. - I disse hovedmapper kan du så igen opdele i undermapper, så du nemmere kan finde det de senere vil lede efter. S bliver det langtmere overskueligt.
Dit C-drev bør kun indholde de installerede programmer og systemfiler.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:05

Er problemet blevet løst?