/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Beregning af ulykkeserstatning...
Fra : spiderfar
Vist : 802 gange
20 point
Dato : 10-03-12 10:47

Hej
Jeg er kom til skade i 2010 med varige mén.
Skadevolders forsikringselskab har - efter at det obligatoriske år er gået - beregnet méngraderstatning ud fra arbejdsskadestyrelsens sats for 2012.
Mit eget forsikringsselskab (ulykkesforsikring) har beregnet deres erstatningen ud fra hvad invaliditetssummen ved 100% var i 2010 på ulykkestidspunktet.
Min samlede invaliditetssum på min ulykkesforsikring er her i 2012 ca. kr. 50.000 højere end den var i 2010.
Hvad er rigtigt, og hvad er måske forkert ?
Kan du hjælpe?
(ny har kun 20 point)

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-03-12 11:43

Det kan du helt sikkert få opklaret ved at kontakte Forsikrings ankestyreslen

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=339

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-12 14:50

Din private ulykkesforsikring udregner efter forsikringssummen. Er du forsikret for 1 mill og din invaliditets% er sat til 50% så får du 500.000 udbetalt. Og det er fra den dag du kom til skade.

Du skal have en invaliditets%.

Kommentar
Fra : spiderfar

Dato : 10-03-12 16:57

Hej granner1
Du forstår tilsyneladende ikke mit spørgsmål!
Problematikken er om beregningen foretages ud fra forsikringssummen på skadetidspunktet i 2010 eller summen på udbetalingstidspunket 2012.
Som jeg skriver bruger modpartens forsikringsselskab 100%-satsen som den er i 2012, mens mit eget selskab bruger 100%-satsen som den var i 2010 !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-12 17:01

De tager udgangspunkt fra den dag du kom til skade.

Kommentar
Fra : spiderfar

Dato : 10-03-12 17:10

Nej granner1.... det er jo lige præsis det de IKKE gør !
Læs lige en gang mere !!!!!