/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Fremmede katte i haven.
Fra : zabaolin
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 10-03-12 06:02

Vi har en snart 16 år gammel kat, som godt kan lide at komme ud i haven. Så går hun en lille tur i naboens have, må hun gerne, også kommer hun ind igen. Men, andre har fået nu store killinger, så i sidste uge blev hun overfaldet i vores egen have. Der skete heldigvis ikke noget men der er ikke første gang. De besørger i vores have også, er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, har prøvet vand, en tom dåse med sten i. Som ikke skulle ramme katten blot larme, så den blev forskrækket.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-03-12 06:14

Godt tryk på vandslangen burde kunne gøre det

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 10-03-12 09:07

vi har en hund Rodesian Ritshback (afrikansk løve hund ) jeg garanter der er ingen katte her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-12 09:53

Skyd dem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-12 10:34

Katte danner territorier og kæmper om dem. De trritorier har intet med grundskel at gøre.
Kampene blandt hunkatte er i reglen ret fredelige.

Vand raslen og så videre, kan ikke holde fremmede katte væk. Kun skydevåben fælder og aflivning kan klare problemet.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-03-12 10:50

Jeg har fundet en rigtig god løsning som andre fortalte mig om..jeg købte hjortetakolie i foderstofsbutik...de bruger det vist i grisestalde til at holde fluer væk med tror jeg nok..men jeg sprøjter lidt på de bede sten jeg ikke vil have kattene til at tisse osv..det hjælper for de kan ikke lide stanken og det kan jeg heller ikke prøv det...det virker altså.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-12 11:33

Menneske urin....

Kommentar
Fra : zhor9

Dato : 16-03-12 17:41

Min mand plejer at bruge en kraftig vandpistol med krydderier i - det skader ikke kattene, men de balladermagerkatte ser vi efterfølgende sjældent her.