/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Klinkegulv med farveforskel
Fra : Vatos
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 09-03-12 18:52

Hej

Jeg har et klinkegulv på mit badeværelse med gulvvarme. På det sidste har en del af gulvet fået en anden farve. Er der nogen der har en god forklaring?

http://dl.dropbox.com/u/25900204/WP_000036.jpg

Jeg har boet her under et år, så kender ikke meget til opbygning m.m.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 09-03-12 18:53

og nej gulvet er ikke vådt

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 09-03-12 18:55

Bare for at være helt klar, så er den mørke farve under vaskemaskinen (ikke kalken længere inde)

Sorry for at være upræcis

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-03-12 19:46

umiddelbart ser det ud som om det er en olieplet eller noget i den retning. har du haft soildt noget på gulvet. måske blødgøringsmiddel eller andet med olie eller silicone i.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-12 19:57

Fliserne under brucen er jo blevet rødere,
sikkert på grund af mere vand end resten,
og jeg tror det skyldes jernindhold i for dårlige fliser.

Hvis det er noget mere organisk,
prøv med lidt foryndet eddike syre i den røde del.

Hvis det er en rødere ferro forbildelse er der ikke noget at gøre,
men du kan sagtens få resten af gulvet til at blive ligeså rødt,
eksempelvis med vand tilsat brintoverilte...