/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsigelse af Lejlighed
Fra : Rexonspix
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 09-03-12 00:07

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at flytte fra min lejlighed d. 1 juli.
Jeg har en opsigelseperiode på 3. måneder, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne på bo de sidste måneder for det indskud jeg har betalt.

Hvordan foregår det? Melder jeg til boligselskabet at jeg ønsker opsigelse fra d. 1 april, og ønsker at fraflytte d. 1 juli.
Under opsigelsesperioden kan boligselskabet bede mig om at flytte, hvis de har fundet en ny lejer?

Jeg har desuden også et vicevært arbejde for boligselskabet, som ikke hænger sammen med lejligheden, som også har samme opsigelsesfrist, og som jeg også ønsker at opsige på samme tid.
Under den opsigelsesperiode, kan de så der fyrer mig hvis de finder en ny vicevært?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-03-12 00:10

du kan ikke bruge dit indskud til at betale husleje med. det er til istandsættelse af lejligheden.
du skal skam stadig betale husleje mens du bor der. ellers kan du i værste fald blive smidt ud med dags varsel.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 09-03-12 00:23

Jeg har forvekslet indskud med forudbetalt husleje.
Jeg har betalt depositum der svarer til 3 måneders husleje, og det samme gælder forudbetalt husleje.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-03-12 07:06

Hvis du opsiger din lejlighed med 3 måneders varsel, til fraflytning d. 1. juli, så kan boligselskabet ikke forlange, at du fraflytter tidligere bare fordi de finder en ny lejer.

For at blive smidt ud skal du have overtrådt husordenen gentagne gange, med flere forudgående advarsler, eller have undladt at betale husleje ell.l.

Som lejer er man rigtig godt beskyttet, så længe man opfører sig ordentligt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-12 08:47

Normalt skal man fraflytte boligen 14 dage før lejeophør, da de 14 dage bruges til istandsættelse!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-03-12 11:34

Citat
Normalt skal man fraflytte boligen 14 dage før lejeophør, da de 14 dage bruges til istandsættelse!

Sådan er det ikke alle steder.
Det kommer an på, om man har A-vedligeholdelsesordning eller B-vedligeholdelsesordning.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-03-12 11:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-12 12:13

Punkt 1.

INDSKUD kan IKKE beboes op (normalt svarende til 3 mdr. husleje)

Punkt 2.

FORUDBETALT HUSLEJE KAN/MÅ beboes op ved opsigelse (de sidste 3 mdr.) - det står også i din lejekontrakt.... (normalt også 3 mdr.)

Længere er den egentlig ikke....

UANSET hvilken ordning du er under SKAL du ikke fraflytte FØR tiden....
Du skal så bare forvente at de 14 dage bliver fratrukke dit tilgodehavende....

Der er KUN EEN til at betale - det er lejeren......

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-03-12 14:34

Citat
Der er KUN EEN til at betale - det er lejeren......

Den ville jeg nu ændre til "lejerne"

Fordi, hvis en lejer fraflytter sit lejemål og f.eks. efterlader en raseret lejlighed, og selskabet ikke kan hente pengene hjem fra den fraflyttede lejer, så er det de andre lejere, der kommer til at betale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-12 14:44

Ja OK - den udlægning kan godt godtages