/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Udstødning, suzuki gt 550
Fra : warrior
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 06-03-12 16:48

Hej
Jeg har været ved at rense udstødningen på denne 2takter, og konstaterer derved, at på den midterste cylinders to rør er der på piberne omviklet noget glasuld på den yderste halvdel, velsagtens for at holde lydniveauet nede. Men skal de også kunne opretholde en vis modstand i den pågældende cylinder? Jeg har udskiftet ulden i disse to rør.
I de to andre rør, de yderste, var der intet omkring piberne, og jeg vil gerne vide om der også skal være noget her. Jeg har selv kørt ca 1800 km. på maskinen som det er. Såfremt der skal være noget her, vil det så kræve en omjustering af de to karburatorer, da modstanden jo bliver ændret?
På forhånd tak for svar.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-03-12 01:23

Har selv haft en 550gt og der var ikke dæmpning i udstødningen.
Skiftede i sin tid fra en 3 i 1 til de normale 3/4 rør og havde på intet tidspunkt problemer med den.
Citat
så kræve en omjustering af de to karburatorer, da modstanden jo bliver ændret

Kør bare videre, sålænge der ikke er sket en op-komprimering/ tuning, skal den nok holde.
Men se efter om tændrørene ser normale ud
http://www.tenere.dk/Artikler/t%C3%A6ndr%C3%B8r/t%C3%A6ndr%C3%B8r.htm
Læg dog mærke til, om den bliver varmere på den midterste cylinder/ stempel,
den kan godt brænde varm og sætte sig, så hold topstykke og køling rent.
Så kør du bare videre med glasuld, det går sikker til, før din mc...
Mangler du billige dele så prøv her...
http://www.mc-huset.dk/

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 07-03-12 06:06

Tak for svar.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål:
Jeg har set på nogen billeder, at de tre huller til tændrørene, i aluskjoldene, har nogen specielle tændrørshætter der lukker hele hullet. Eller er det nogen særlige løse gummimuffer? Jeg får den tanke, at kølingen måske vil blive forbedret herved. Omkring mine hætter er der nemlig luft imellem.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 07-03-12 06:12

Jeg leder desuden efter en såkaldt grab rail i god stand, det forchromede passagerhåndtag bag sædet, hvis nogen skulle have et tip.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-12 10:42

De hætter du har er fine, de lukker luft ind og giver bedre køling
men der samles mere skidt omkring rørene - giv dem noget kobberpasta
du kan godt bruge dem der lukker helt tæt, hvis skidt er problemet.

Håndtaget vil jeg tro de har i Herning, til ikke mange penge/ brugt.
Møder du selv op, kan du sikkert få det billigere,
ellers prøv din lokale MC forhandler, de ligger til tider inde med
en masse gammelt (ragelse) de gerne vil af med.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 07-03-12 16:35

Tak for svaret nomore.