/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bærbar til pc
Fra : dhmoelsted
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 05-03-12 12:57

Kan man det her :
forbinde bærbar pc med tv med et HDMI kabel og så bruge tv som skærm....

Begge app. har godt nok VGA men det der sidder på tv blokeres af et ophængs beslag som man ikke lige saver af

ps mener vga er det blå stik med mange ben

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 05-03-12 13:00

Ja hvis der HDMI på både TV og PC skulle det da kunne lade sig gøre!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-03-12 13:00

selvfølgelig BÆRBAR til TV

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-03-12 14:25

Som Klaudi nvæner, så kræver det HDMI, men du kan sagtens købe en VGA-HDMI Converter

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-03-12 16:35

ikke for at træde idetmen...

hvis man har bærbar og tv med både VGA og HDMI så kan man selv vælge hvilken model man vil anvende i forbindelsen..når man kan komme til stikkene

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-03-12 17:10

Bruger du VGA, så er det ikke sikkert du får fuld HD
det kommer an på din pc, min skal have et ekstra kort indsat.
Ved ikke hvordan det er med andre ud/ indgange.
Er du i tvivl så prøv at kontakt dem her, de har alt i kabler.

http://www.av-cables.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 17:18

Som jeg lige læste det troede jeg der var HDMI på begge!

Kan der ikke være et vinklet VGA stik?
http://www.av-cables.dk/vinklet-vga-kabel/

Ellers er det noget ala dette du skal bruge.
VGA til HDMI converter
http://www.av-cables.dk/div_kabler_bokse_stik/av_bokse/converter_boks/phono_convertere/vga_til_hdmi_converter_3250_da.html

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-03-12 17:26

der det hele på begge men jeg kan ikke komme til vga stik på tv så jeg ville høre om et HDMI kabel kunne bruges da der er sådanne stik begge steder pc og tv men nok mig der ikke kan finde ud af opsætningen i win 7

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-03-12 20:30

Citat
sådanne stik begge steder pc og tv

Så er det bare at prøve, det stik koster ingen penge..
har godt nok set dem billigere = 20.-
http://s.dealextreme.com/search/hdmi
hdmi cable , hdmi to hdmi , hdmi switch , hdmi dvd player-cable , dvi cable

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-03-12 20:51

hdmi til hdmi virker rigtigt godt hop du bare ud i det.
det er bedre end VGA og det sender også lyd videre.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-03-12 21:17

Tak for svaret Klaudi.

så er der jo bare prøve og se om der kommer hul igennem til tv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 22:13

velbekomme