/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
parallelkobling af USB pins
Fra : lham
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 29-02-12 18:18

Har en del mindre/større usb hukommelses stiks.
Findes der en dims hvor man kan sætte dem ned i og de så samlet fra PC ens side ser ud som en "HD" med størrelse = sum af de enkelte pins ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-12 18:20

Nej...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-02-12 18:54

Det kan ikke udelukkes at man kan finde noget software til computeren, som kan slå to diske sammen til at se ud som en.
Men det er svært at se fordelen ved det. Præcis de samme skal så altid fremover monters på samme usbporte før du overhovedet kan læse nogen af dem.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-02-12 19:29

Jeg tænkte nu også mest på Hardware ( en lang række USB stik i samme kasse )-med noget inbygget elektronik + evt software hvor man ikke skal holde øje med hvor den enkelte USB pin "proppes i ", denne "kasse skulle PC-en så bare se som en HD

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-12 19:42

Nixen - som jeg er orienteret.

Det ville svare til at en harddisk ses som een harddisk selvom der er 2 partitioner.

Giv dine sticks navne så du kan genkende dem.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:39

http://s.dealextreme.com/search/usb%20hub%204%20port
Ellers søg på en USB HUB/// enten direkte til bundkort eller bare som på linket
Alt hvad du smider i den kan se´s på din pc
De kan købes for ingen penge, i udlandet men ved ikke hvad de koster i DK
Har selv lige bestilt et par stykker hjem.
Citat
denne "kasse skulle PC-en så bare se som en HD

Det gør de også, men du skal stadig give dem NAVN = i egenskaber for dine diske.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:41

mener de billigste findes på
www.av-cables.dk
men det koster POST

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:42
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:45

Citat
sum af de enkelte pins

Nej...og så...
så skal du over i noget RAID system

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:46

Min NAS server kan klare problemet, dog højest 2 usb enheder

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:48

Du kan muligvis? smide dem bag i en router, hvis der er plads.
Sidder lidt med samme tanke som dig, men er ikke kommet til en brugbar løsning _ endnu.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 20:51

NB: der findes såkaldte TOWER´s der kan samle dine diske. men om det kan bruges??
Der er en der har noget i den stil til salg på QXL = under harddiske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-12 20:53

forsøger du at lægge Kandus mailserver ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-12 20:55

nomore - jeg tror det to eller flere USB stick's som skal vises som een. Jeg har ikke hørt om at stick's kan køre som raid kobling.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-02-12 22:08

du tænker på noget lige som dette her bare til usb memory sticks i stedet for sdhc kort?
kan ikke lige erindre at have set nogen der har lavet sådan en

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 22:22

Jeg har købt mig så'n en her, der kan sluttes 13 enheder til,
og der er en lille afbryder på til hver enkelt enhed, den funker fint!
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_hub/high_quality_usb_hub_20_aktiv_13_vejs_4522_da.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 22:34

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
forsøger du at lægge Kandus mailserver ned

Spørg Jørgen.......

Nej: men man kan JO lige pludseligt huske :-[ når man har KLIKKET SEND
Citat
Jeg har ikke hørt om at stick's kan køre som raid kobling.

Det kan de heller ikke, medmindre du køber et ? converter stik:: et eller andet (BOKS).
Og de koster ikke mange penge, men har bare ikke afprøvet løsningen.
Citat
du tænker på noget lige som dette her bare til usb memory sticks i stedet for sdhc kort?
kan ikke lige erindre at have set nogen der har lavet sådan en

Jeg har set det på nettet, og vist nok også skrevet om det herinde
FOR mange år siden, og ved det kan lade sig gøre,
men det er mere opsætningen (hardware) jeg er i tvivl om.....
Ellers er det vel bare smide det hele på et 'INTERNT' 4stk´s IDE/SATA SLOT nede i bundkortet.
Og lave noget RAID der igennem,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-02-12 22:37

Citat
Jeg har købt mig så'n en her, der kan sluttes 13 enheder til

Sikkert det samme jeg henviser til. men du kan IKKE gå 4 ENHEDER til at ligne 1 DISK/enhed
Så skal man over i RAID.....eller?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-12 08:55

Citat
Sikkert det samme jeg henviser til. men du kan IKKE gå 4 ENHEDER til at ligne 1 DISK/enhed

Nej det kan man ikke, de får hver sit drev bogstav, men det nu meget smart at man
kan lade dem sidde i til backup m.m. og så bare slukke dem man ikke lige skal bruge!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-12 09:17

Klaudi - skal hver enkelt så afmonteres nede ved uret før du slukker for eks. en enkelt pind.
Eller kan de bare slukkes efter behov. (hot swap)
Hvad med ekstern strømforsyning.

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_hub/high_quality_usb_hub_20_aktiv_13_vejs_4522_da.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-12 09:26

Citat
Findes der en dims hvor man kan sætte dem ned i og de så samlet fra PC ens side ser ud som en "HD" med størrelse = sum af de enkelte pins ?

Er man ikke ved at bevæge sig lidt væk fra spørgsmålet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-12 09:30

Refi - det er der jo svaret på for længe siden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-12 09:45

Ved ikke om man skal, jeg klikker på sikker fjernelse og slukker derefter!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-12 09:47

Hov, glemte lige, der er ingen strømforsyning, men der skal sættes 2 usb stik i pc!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-12 09:53

Ok - sikker fjernelse.
Jeg bruger også disse dobbelt USB til mine harddiske.
Men selvom min bærbare har USB med ekstra strøm, så er det en stor mængde USB der skal forsynes.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-12 10:02

Der er godt nok et hul hvor der kan sættes 5 volt til, men altså ingen strømforsyning med!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-03-12 11:55

Der er jo noget der tyder på Refi har ret, men der kan jo være der er andre der ved mere ! så lader spørgsmålet stå et stykke tid.

Har forøvrigt for nylig købt en 13 ports USB hub .
Den har extern strømforsyning-og virker perfekt, men har ikke afbryderswitche på "kassen"

http://www.proshop.dk/USB-hub/ICIDU-Hub-13-x-Hi-Speed-USB-White-2193003.html

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 13-03-12 16:57

Tak for svaret Eyvind.
valgt din lavteknologiske løsning med "spritpen navngivning" da der jo ikke ser ud til at være mulighed for at "parralelkoble " dem