/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vhs til dvd
Fra : js270630
Vist : 1294 gange
100 point
Dato : 28-02-12 17:58

Jeg gik i gang med et større projekt - at overspille alle mine købe-spillefilm-videobånd til dvd'er ved hjælp af en spille fra Lumatron/Quickly. Det lykkedes - næsten. Men tilbage er et par bånd, som er kopisikrede. Her stopper festen! Nogen har fortalt mig, at der findes et computerprogram, som kan bryde denne kopisikring. Altså - at man forbinder sin video til computeren, overspiller båndet hertil - og derefter kan brænde en dvd med sit brænderprogram (f.eks. Nero). Det lyder næsten for godt til at være sandt - men alligevel. Jeg forstår godt ideen med kopisikring, men i dette tilfælde er det da bare mig selv, som gerne stadig vil kunne se disse film, som jeg har købt og betalt - osse når engang min videospiller er slidt op og røget på lossepladsen. Det hele bli'r indenfor mine egne 4 vægge. Her i Kandu har jeg fået mange gode råd - har I osse et om dette problem????? Hilsen - John

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-12 18:00

Hejsa.
Vi satte i sin tid et stykke tape over det ene hul der er på båndet ude i siden.
Prøv lige det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 18:08

Det er rigtigt nok det med at du kan optage på pc og derefter lave en DVD,
men det kræver du har et Capture enhed enten som indbygget kort eller
som en usb enhed, og et program der kan optage det...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 18:19
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-12 18:57

Citat
Jeg gik i gang med et større projekt - at overspille alle mine købe-spillefilm-videobånd til dvd'er ved hjælp af en spille fra Lumatron/Quickly

Hvad for en dims har du overført dem med, er det en kombi vhs/dvd afspiller?

Capture enheden som Klaudi linker til, har jeg selv brugt og bruger den ind imellem. Ret simpelt og kvalitetet den er som den nu er. Men det er mest fordi de VHS bånd man har, jo ikke har den kvalitet som vores DVD eller Blueray skiver har. Det har man vist bare glemt.

Så det er fremgangsmåden hvis du vil gør det selv. Der følger endda software med til senere redigering

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-02-12 19:14

Jeg mener jeg engang fixede det med Uled Moviefactory

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-12 19:17

Citat
ved hjælp af en spille fra Lumatron/Quickly

Det lyder til, som Fijala er inde på, at være en VHS-DVD....

Og det er korrekt - disse er i visse tilfælde fabriksbeskyttet så visse VHSer (mest Sonyfilm) er beskyttet mod kopiering.... (skyldes starten på forbudet mod digitalkopiering)

Som Klaudi er inde på skal i så fald have TVkort i din komputer og "capture" filmen via dette....

Derefter har du "båndet" som FIL og kan lave det til DVD....

Og jo - det er fuldt lovligt at kopiere analogt (til eget brug)....

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 28-02-12 22:32

Ja - den Lumatron jeg har kørt med indtil nu er en combi vhs/dvd. Og det er gået fint nok. Rigtigt - billedkvaliteten er ikke imponerende, men vhs-båndene er nu engang ikke så knivskarpe som dvd -vi er blevet noget forvænte siden da, men det må man leve med. I mange tilfælde er filmene ikke genudgivet på dvd, så der er ikke noget alternativ. I et forsøg på at overspille de 2 kopisikrede bånd har jeg lånt en "dims" EzCAP SB video grapper. Den kan minde noget om den Klaudi omtaler - bare lidt dyrere. For kan man bare få båndet ind i computerens harddisk, er problemet jo løst. Men efter ca. 1 minuts kørsel stopper overførslen, der kommer en besked om, at overførsel ikke er mulig (kopisikring), og så stopper festen. Nu vil jeg da prøve de andre muligheder, som I har nævnt - og ellers må jeg droppe projektet. Og trøste mig med, at den gamle Panasonic video da kan køre endnu!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-12 22:39

Prøv med et andet optage program sammen med EzCap dimsen,
jeg bruger "honestech VHS to DVD 3", sammen med et TV kort der
har composite indgang, det virker fint.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 29-02-12 08:32

Hej js270630
Du kan bruge dette her

Mvh
a_h

DVD Shrink 3.2.0.15

http://programmer.downloadcentral.dk/?DVDShrink/Rip-Kopier/Multimedie/832

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-02-12 09:03

Citat
Du kan bruge dette her

DVD Shrink 3.2.0.15
http://programmer.downloadcentral.dk/?DVDShrink/Rip-Kopier/Multimedie/832

Det kan du ikke bruge til at optage med, det er til at kopiere DVD > DVD/ISO/mappe på PC

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 29-02-12 09:57

Jøps - DVD Shrink har jeg - det kan ikke bruges i denne sammenhæng. Nu vil jeg bikse lidt med de andre forslag, jeg har fået her. Og så vender jeg tilbage om nogle dage. Foreløbig tak!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 09:25

hva'så, virker det eller

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 09-03-12 09:39

Den EzCAP som jeg lånte, opgav jeg og afleverede den igen. Men nu har jeg købt den anden - EasyCAP, som kun koster under det halve, ca. 150 kr. Den chance tager man gerne til den pris. Jeg har ikke prøvet den endnu. Der ligger en meget lang brugsanvisning - trykt på engelsk og med meget små bogstaver. Så det kræver lidt tid og overvindelse at komme i gang - men det er ikke en hastesag for mig. Måske lykkes det, og så er det bare fint. Måske ikke, og så er det bare ærgerligt. Jeg kan stadig godt spille videoer, hvis det er nødvendigt. Det andet er bare mere fremstidssikret!