/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Påfyldning af Servoolie? skoda fabia 1,4
Fra : EbenEzer
Vist : 5104 gange
140 point
Dato : 27-02-12 19:29

Har en Skoda Fabia 1,4 2000. For nylig udskiftede jeg termostathuset og i den forbindelse haft alt kølervæsken tappet af.
Nu (1 dag efter termoststhus-operationen) lyser en gul advarsel lampe, som indikere at der er for lav stand i servobeholderen. Derfor vil jeg forsøge at påfylde mere servoolie, men hvor sidder servoolie beholderen? og hvilken olie skal der bruget det til fofmål?

Har kølervæske og servoolie noget med hinanden af gøre? Eller der sort uheld at der problemerne rammer sammen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-02-12 20:25

Det er en servo pumpe som du kan se da den bliver trukket af en kilerem.Fra servo pumpen går det en slange til en lille tank, mener den er på højre side af motorrummet, der du fylder du på servostyring olje som du kan købe på benzin stationerne. Servo olje og kølevæske har ikke noget med hinanden at gøre.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-02-12 17:59

Men inden du fylder olie på ( Du kan bruge den til automatgearkasser ) bør du lige sikre dig, at du ikke har kvast et eller andet under udskiftningen af termostathuset.
Kig også om der er pletter under vognen, når den har stået stille. Det er trods alt olie til ca. 75 kr literen.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 29-02-12 18:09

Er du nu sikker på at den gule lampe indikerer servoolie og ikke ekspansionsbeholder til kølervæsken?

Mvh. Pims

Kommentar
Fra : EbenEzer

Dato : 29-02-12 20:30

100% sikker

Kommentar
Fra : mopar440

Dato : 02-03-12 18:11

Du kan ikke bruge den olie til automatgearkasser du skal bruge en der til vw biler den er grøn og et er ikke den samme som citroenvæsken