/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Win - win ??
Fra : olelyster
Vist : 918 gange
100 point
Dato : 26-02-12 13:19

Nedenstående virker logisk, men kan ikke være det, vel? Hvorfor ikke?

En turist gik ind på hotellet i en lille by i Grækenland.
Hun lægger en 1.000 kr.-seddel i receptionen og går op for at kigge på værelset.
Hoteldirektøren tager straks de 1.000 kr. med sig og løber hen til slagteren og betaler sin regning.
Slagteren tager pengene og betaler bondemanden for det kød, som han har købt på klods.
Bonden tager pengene og betaler sin regning på benzintanken, hvor han har tanket på kredit.
Bestyreren af benzintanken går til den lokale luder og betaler sin gæld på 1.000 kr.
Luderen går hen på hotellet og betaler hvad hun skylder med 1.000 kr. sedlen.
Hoteldirektøren lægger sedlen på disken.
Turisten kommer tilbage til receptionen. Hun bryder sig ikke om værelset og tager sine 1.000 kr. tilbage.
Ingen har tjent så meget som en øre, men hele byen er gældfri og alle ser fremtiden an med sindsro.
Og sådan endte finanskrisen…

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-12 13:25

Hurra, sådan skulle vores nationale økonomi køres.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-12 13:38

Det er jo logak for tremmekalkuner

Men problemet er jo nok at der skyldes så mange penge på X og tværs i verden at forfaldt alt gæld til betaling på een gang var der simpelthen ikke penge nok.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-02-12 14:16

Citat
Men problemet er jo nok at der skyldes så mange penge på X og tværs i verden at forfaldt alt gæld til betaling på een gang var der simpelthen ikke penge nok.

Jamen,så ku`man da bare trykke nogle flere.
Iøvrigt synes jeg,at det er mærkelig at høre om en verdensomspændende økonomisk krise.
Det kan vel ikke være alle,der er i krise.

Hvergang nogle taber penge,må der jo være andre,der "vinder" dem.
Så det samme "beløb",må jo være tilstede hele tiden....hvis i forstår,hvad jeg mener.

Det er vel ikke individer,fra fjerne kloder,der stjæler vores "mønter".
Det må jo stadigvæk,være en fordelingsmæssig problem???? (Penge flytter sig,landene imellem).

Ved godt det er noget firkantet udtrykt.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-12 14:20

Pengene fra den rare dame, fik hotellet ikke - men så dem bare.
Hun skylder stadig 1000 kr. men kan jo bare få et værelse og ligge dem af.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-12 14:29

Citat
Nedenstående virker logisk, men kan ikke være det, vel? Hvorfor ikke?

Jo det ER logisk....

Hoteldirektøren har blot LÅNT 1000 kr af turisten, rentefrit, til at starte processen.....

ALLE var jo i forvejen gældsfri da de havde det samme tilgode som de skyldte væk...

Så de kunne såmænd ligeså godt blot have byttet regninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 14:31

Men hvor blev momsen af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-12 14:34

Hotellet mangler stadig 1000 kr. fra den rare dame.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 14:37

De mangler da ikke noget - der var jo INGEN udlejning

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-02-12 15:10

Citat
Hotellet mangler stadig 1000 kr. fra den rare dame.

Nemlig...
Og så kan der ellers koges suppe, for resten af pengene

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-02-12 15:11

Citat
Turisten kommer tilbage til receptionen. Hun bryder sig ikke om værelset og tager sine 1.000 kr. tilbage.

Er det ikke tyveri...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-12 15:16

God historie, men da den foregår i Grækenland burde møntenheden vel være euro, da Dkk vel ikke er normal gangbar mønt grækere imellem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-12 15:36

Citat
da Dkk vel ikke er normal gangbar mønt grækere imellem

Det er jo underordnet - de bytter bare papir

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-02-12 19:03

Citat
God historie, men da den foregår i Grækenland burde møntenheden vel være euro, da Dkk vel ikke er normal gangbar mønt grækere imellem

Jeg tror grækerne tager imod alle former for fremmed valuta under devisen Penge er penge.
og lige nu må vi vel sige, at netop dette rige må fattes penge.

Men en sjov historie, kan lige se hele byen løbe rundt

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 26-02-12 22:24

Tak for svaret refi.