/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Word svarer ikke
Fra : sigupe
Vist : 498 gange
20 point
Dato : 22-02-12 09:40

Min computer er en forholdsvis ny packard bell easynote TM 98.

De fleste gange når jeg skal åbne et word dokument holder det op med at svare, allerede inden det er blevet åbnet, og det samme sker bare jeg prøver at skifte skrifttype i et dokument jeg allerede har åbnet. Den holder også op med at svare hver gang den gemmer mit dokument automatisk.

Jeg har prøvet at være inde i tilføj/fjern programmer og reparere word, men computeren fandt ingen fejl.

Jeg er helt lost og aner ikke hvad jeg skal gøre. Har aldrig haft problemer med word før på de andre computere jeg har haft og det er det eneste der er problemer med på den jeg har nu.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-02-12 09:46

En mulighed er simpelthen at afinstallere hele Office pakken og dernæst geninstallere den igen.
Det hjalp på min computer da jeg pludselig havde problemer med Outlook...

Kommentar
Fra : sigupe

Dato : 22-02-12 09:50

Kan jeg gøre det uden af have en CD med word? Mener at det lå på computeren da jeg købte den nemlig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:04

Har du lincens til programmet, kan du muligvis hente en prøve udgave hos Microsoft
som du så kan aktivere
Du kan finde din licens med programmet SIW - se under secrets.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:05

Citat
Har du lincens til

Licens

Kommentar
Fra : sigupe

Dato : 22-02-12 10:28

Er det slet ikke muligt at jeg kan gøre noget uden at skulle geninstallere word igen?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:33

Sikkert ikke, men har du prøvet at lukke ned for din netforbindelse.
til tider vil programmer hellere på nettet, end virke som de skal,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 10:33

Jo - du kan da købe en ny komputer - men det er en dyr løsning

Det er iøvrigt en meget udbredt fejl hvis man har "fusket" med MS-programmer og derved ændret i systemet.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:33

NB: hvilken udgave af Words har du?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-02-12 10:36

Kan det have noget at gøre med, - at du ikke har den helt korrekte skrifttype liggende på PC'en.
Det kan f.eks. være en anderledes udgave af Arial el. Times du har på din nye PC, - end dem du havde tidligere?
Det kan hos mig give problemer med at det tager lang tid at åbne dokumenter i et program, - fordi det så prøver at erstatte med en anden type-udgave.
Bare en idé!
Ammitz

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:37
Kommentar
Fra : sigupe

Dato : 22-02-12 10:51

Det har ikke noget med skriften at gøre. Det er når jeg prøver at skifte til Times. Det er faktisk bare når jeg trykker på noget som helt oppe i menuen. Et eksempel på det var bare at skifte tekst.

Det er lige meget om jeg har nettet åbent eller ej. Den siger konsekvent svarer ikke.

Min computer er kun 4 måneder gammel, så det har heller ikke noget med det at gøre.

Jeg bruger MS office word 2007.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-12 11:07

Du kan også prøve og teste din harddisk, det kan være der er en fejl på det område office pakken/word filerne ligger på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 11:22

Har du SELV installeret den Word ?????

Det undrer mig lidt at de skulle lægge en 2007er på en 4 mdr. gammel komputer.....

Kommentar
Fra : sigupe

Dato : 22-02-12 11:42

Det er min ekskæreste der plejer at ordne alt med min computer, men mente bare at han sagde at det lå der, men det kan godt være mig der tager fejl og at han så har installeret det.

Har ikke kassen som jeg fik computeren i, men hvis der har fulgt en CD med, så ligger den sikkert deri og som jeg hører det er der ikke rigtig andet end at installere word igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 11:57

Citat
og som jeg hører det er der ikke rigtig andet end at installere word igen?

Korrekt...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-02-12 15:38

Hvis det er en preinstalleret udgave af Office, der ligger på computeren, så har den jo kun en prøveperiode på 60 dages gratis brug - så det kan være der det går galt!

Hvis det er det, så skal du betale for at få den aktiveret eller købe en ny version af Office.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 15:42

Citat
Hvis det er det, så skal du betale for at få den aktiveret eller købe en ny version af Office.

Mon ikke den ville have skrevet det hvis det var tilfældet.....

Og en pre 2007 på en 2011-12 komputer - nahhhhh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-02-12 10:09

det kan sagtens være din skabelon "normal.dotm" som er beskadiget
prøv i første omgang at omdøbe eller slette denne skabelon

her er link med guide til hvordan du finder den mv.

http://iloapp.thedoctools.com/blog/wordblog?Home&post=60