/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
ANT (abnorm nervefunktion)
Fra : jensviggo
Vist : 717 gange
31 point
Dato : 20-02-12 11:44

Er der nogen der ved noget om sygdommen, jeg har en kammerat der lider af den, har fået den konstateret på hospitalet, og er nu blevet henvist til fysioterapeut, er det men løsningen, er der nogen der har eller kender til sygdommen, og hvordan den kurreres, hører jeg meget gerne, da manden er desperat og er i uudholdelige smerter, der kun dæmpes lidt af store doser morfin.

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 31 point
Dato : 20-02-12 16:25

Kender ikke sygdommen, min mor havde noget i samme stil, og dengang (1970)
kunne de ikke gøre noget ved det, der fandtes vist ikke en diagnose - dengang?
Så det var meget stærkt medicin - Ketogan og andet i samme stil,
hvilket bevirkede at hun så fik en masse andre - følge sygdomme

Men er det lokalt smerten sidder, mener jeg at have set at man kan
få indlagt en kanyle der giver smertestillende efter behov.

Om en fysioterapeut ligefrem kan få 'voldsomme' smerter til at forsvinde
det tvivler jeg meget på, men lægen bliver vel nød til at forsøge sig frem.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-12 07:28

Tak for svaret nomore. Erik går nu til fys, mon det hjælper ved jeg ikke, har været der 2 gange, uden den store ændring, jeg har sagt til ham, at han skal ta´al den morfin og andre smertedæmpende midler, for at komme gennem hverdagen nogenlunde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-02-12 20:46

Det er sgu__ noget MØJ når der ikke kan gøres noget
og så kan vi sende mennesker til Månen - men ikke fjerne smerte/
den ene eller anden vej