/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
køb af nyt kamera. Er på bar bund hjælp!
Fra : stefong
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 17-02-12 19:52

Hej Folkens.
Så er der tid til at købe kamera da det er snarligt familie forøgelse

Har kigget på 2 typer

1: Nikon coolpix p510
2: samsung NX11

Men hvad er bedst og får man mest for pengene evt andre modeller? har et max på 4000kr

Mvh Steffen

På forhånd mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 17-02-12 20:05

Nikon coolpix p300 er lige kåret som bedste camera af TÆNK

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-12 20:14

Køb et canon ixus 310 HS til under det halve,
efter at min kone fik det har vi slet ikke brugt vore større cameraer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-12 21:33
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-12 22:23

Du spørger hvilket kamera - personligt ville jeg vælge Nikons, fordi jeg kender Nikons kvalitet i kameraer.
Samsungen kender jeg ikke, men her er nogle anmeldelser http://alatest.dk/anmeldelser/digitale-systemkameraer/samsung-nx11/po3-65782791,248/

Jeg selv har en Canon G12 som prismæssigt er det samme og tager supergode billeder.

Jeg vil ikke anbefale dig at reducere prisen idet kvalitet og pris hænger sammen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 18-02-12 01:01
Kommentar
Fra : stefong

Dato : 18-02-12 12:56

Hvad er det der er vigtigt når man kigger på kamera...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-12 13:06

Det afhænger helt af hvad du skal bruge det til,
hvis du skal fotografere løver på lang afstand skal du have et spejl refleks camera med tele.

Hvis du ikke gider slæbe rundt på et tungt spejlrefleks camera, kan du købe det næst bedste,
eksempelvis et canon power shot, som jeg har, men som vi ikke bruger mere.

Hvis du bare skal tage almindelige ferie og familie billeder er et compakt camara rigeligt godt nok,
bare sørg for en god optik, som i det canon ixus jeg anbefaler...

I den sidste og ringeste klasse har du mobil telefoner, med ret dårlig optik.

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 18-02-12 13:21

er meget hug på samsungs hybrid kamera. men syntes bare det er svært at lurer med linser og kavlitet og hvad man skal gå ud fra når man skal købe kamera. Skal bruges til familie og ferie billeder!

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 18-02-12 13:40

Det mest brugte er efterhånden mobiltlf. har jeg lagt mærke til uanset hvor i verden man er,hvis man ligefrem er på safari,så rækker pocket camera rigeligt

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 18-02-12 16:26

Vi har ikke lyst til et pocket, det skal være et system- spejl refleks kamera etc.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-12 16:45

Den største forskel på de 2 kameraer er, at du på Samsung kan benytte forskellige objektiver, hvorimod at på nikon kan du ikke udskifte objektiver men den har et stort Zoom-område •42-facher optischer Zoom von 24 bis 1000 mm. Men det betyder også, at Nikon benytter en væsentlig mindre billed chip.

Ænsker du derimod, at opnå den samme Zoom effekt hos Samsung, skal du ofre mange penge på objektiver.

Prøv at kigge på denne forhandler side i Düsseldorf, her kan du f.eks. se de forskellige objektiver der kan benyttes på Samsung NX.
http://www.fotokoch.de/Objektive_-_Wechselobjektive/objektive.html

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 18-02-12 20:22

Kan det passe at nicons coolpix p510 er simikompakt kamera.
og samsungen er et systemkamera med flere indstillings muligheder?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-12 20:47

Nikon er et digitalt kompaktkamere, med et utrolig zoom:
http://www.fotokoch.de/fotowelt/Nikon_Coolpix_P510_schwarz_56192.html?prepage=digikam.html
Men med en billedsensor på 1 2/3 tomme - der kan optage i •16 Millionen Pixel.

Og Samsung er et digitalt systemkamera med mulighed for, at skifte objektiv.
http://www.fotokoch.de/Samsung_NX11_AF_18-55_48591.html?prepage=digitalesystemkamerakom.html
Men med en billedsensor på 23.4 × 15.6mm - der kan optage i 14 Mega Pixel.

Men som du kan se hos fotokock er prisen næsten ens, men his du ønsker en større optik, skal du i visse tilfælde betale næsten ligeså meget for et objektiv:
http://www.fotokoch.de/Objektive_-_Wechselobjektive/objektive.html
Og du vil stadig ikke kunne opnå 24-1000 zoom, som på Nikon.

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 18-02-12 21:07

Har du evt andre modeller som du syntes ville være en god ide at tage et kig på.
Eller er Nikon bare et super valg?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-12 21:30

Jeg vil umiddelbart ikke blande mig i hvilket kamera du køber. Jeg kan kun give dig oplysninger om de aktuelle kameraer - men det vil altid blive dit valg.

Men hvis du ikke har ret meget kendskab til fotokameraer, vil jeg anbefale dig at gå i en fotoforretning, hvor de kan rådgive dig. Og når jeg siger fotoforretning, så mener jeg ikke El-giganten og lignende steder, men en rigtig fotohandel - her vil du også i fremtiden kunne få god hjælp.

Men selvfølgelig kan du godt risikere, at det koster lidt mere - men service koster også.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-02-12 09:43

Jeg har i snart tre år brugt et Nikon Coolpix S700. Det har fungeret over al forventning. Gode billeder til den alm. familiefotograf og lidt til.

Kommentar
Fra : pt-cruiser

Dato : 20-02-12 21:50

Hej Steffen ... Rigtig mange små camera, kan i dag det hele.
Så lad være med at bruge for mange penge på det, du kan garanteret få et for en fjerde- del.

Jeg er gammel Fotohandler. og kan sige dig, at hvad der er nyt i dag, er gammelt i morgen.
desværre går det alt for stærkt i vore dage.. Så spar dine penge. til Barnet..

Find dig et brugt, hos en fotohandler.
mvh. Ronald

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 21-02-12 06:40

super skønt med alle de gode indlæg, har ikke helt besluttet mig i nu.... men rigtigt godt med en masse ekstra information her fra..

Steffen