/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Scooter-Batteri
Fra : Gucci1704
Vist : 1352 gange
100 point
Dato : 17-02-12 08:09

Hej.

Jeg har et batteri, der er gået helt kold på min scooter.
Jeg har aldrig pillet ved scooter før,- skal der en special-lader til et scooter-batteri ?,- ( når jeg engang har fået det pillet af ) ,- ska jo lige finde den først

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-12 08:16

Et nyt batteri koster mindre end en impulslader.....

Du kan købe et nyt for et par hundrede kroner eller mindre....

Du kan IKKE lade et "lukket" batteri med en alm. billig lader - det holder nok en dags tid men bliver blot endnu mere ødelagt.

Så smut forbi T. hansen

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 17-02-12 08:36

Du skal ikke bruge spec lader
og du kan garanteret låne en mver 3 dansker har en liggende
men dit batteri er måske defekt siden det pludselig er gået død eller har det stået stille længe
kan det klares med en opladning

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-02-12 11:36

Der skal IKKE bruges en speciel-lader til dit batteri. En alm. 12 volt billader er ok. Har du ikke en lader, så er det billigere for dig, at købe et nyt batteri.

Købt et der har så mange ah (amp-timer) som muligt i forholde til det fysiske mål batteriet kan have, så det passer i "hulet". For mellem 125-200 kr. finder du ganske udemærket batteri til di scoter. Søg på Google efter nyt bat.

Lidl har lige haft en god lader til 119 kr. Kik efter den. Elektronisk og til både opladning og vedligeholdelsesladning.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-02-12 12:31

Selvfølgelig kan du bruge en alm lader. Lad det op og se hvor længe det holder. Hvis det går ned efter en dag eller kort tid er batteriet "faldet sammen" , der ligger materiel fra brugen på bunden og det skal udskiftes.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-12 16:32

Det kunne jo også tænkes, at din scooter har stået meget koldt her under den sidste tids hårde frost, så måske kan du redde det ved en opladning. Når der først er strøm til at starte, så vil det jo blive vedligeholdt på normal vis, hvis du ellers køre nogle lange ture.

Der er rigtig mange der har haft strømproblemer her under den sibiriske frostperiode, fordi de sikkert ikke har haft mulighed for at holde gejsten oppe på AKKU-børge om natten. - En sådan hård frost kan nemt sænke kapasiteten med 50%; og så er der ikke strøm nok til at starte på, da motoren også er kold og træg at få igang.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-02-12 16:33

Mener at Thansen har en lader, hvor du kobler den ene ende til plus & minus på dit batteri.
Og den anden ende stikker du i stikkontakten.

Batterierne på knallerter sidder typisk under der hvor du har dine fødder, mens du kører.

En god lader kan du nok få for ca. 200 - 300 kr. Hvis dit batterie er total dødt kan du købe et nyt, til billige penge på internettet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-12 16:44

Citat
Mener at Thansen har en lader, hvor [B]du kobler den ene ende til plus & minus på dit batteri.
Og den anden ende stikker du i stikkontakten. [/B]

Nåh, er det sådan man gør!!!!

Jo Lidl og Aldi har haft disse elektroniske ladere, som både kan køre 6 og 12 volt; som den selv finder ud af, når den kobles på batteriet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-12 16:47

Hvis batteriet er helt fladt, så kan det give problemer med de elektroniske ladere, at få gang i batteriet igen, så et kickstart fra en gammeldaws lader, er nok nødvendigt, så batteriet vågner op af vinterdvalen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-12 16:52

Citat
Mener at Thansen har en lader, hvor du kobler den ene ende til plus & minus på dit batteri.
Og den anden ende stikker du i stikkontakten.

Det er edder smart, så'n en må jeg ha' fat i!

Der er altså nogle af de batterier der kræver en Impulslader, jeg købte et batteri til en Yamaha Neos, der skulle bruges en Impulslader

PS
Hva' med at følge op på gamle ?
2 20-01-12 200 Keyboard Yamaha 9000 ved du... (1) Musik
3 27-11-11 100 Kærligheden brænder... (10) Musik
4 18-11-11 100 canon mp 550 (7) Printer
5 04-11-11 50 Gratis Pap,- ved du... (9) Andet fritid
6 17-10-11 100 TV,- ved du.... (4) Andet familie & relationer
7 23-09-11 100 Fladskærm og video, ved du.... (18) Andet fritid

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-12 17:53

De ladere som man har kunne købe i Lidl og Aldi, er impulsladere. Men som jeg skrev, så vil de ikke lade på batterier, der er helt flade.
Det er nok den måling den laver inden ladningen, som den ikke kan finde ud af, da spændingen er for lav til at den ved hvilken ladespænding den skal køre med.
Den lader som jeg har, kan både lade 6 og 12 volt. Så det er nok noget du lige skal have i tankerne (hvis du tænker så langt; for som Klaudi gør opmærksom på, så er der nogle andre tråde, som du heller ikke har fulgt op på).

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-02-12 18:06

Kunne du ikke prøve t løbe cyklen igang? Få en til at skubbe. Hvis der er lidt strøm på batteriet, vil den starte, så kan du køre en tur og lade batteriet op, hvis det ikke fuldstændig er kaput.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-02-12 21:52

Rolig nu jeg kom bare med et forslag, som måske kunne være brugbart.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-02-12 10:47

Netop den Car battery Charger ULG 3.8 A! lader som LIDL har/havde, er bl.a. til døde bat. De har en speciel indstilling til det! Laderen har fire forskellige indstillinger.

Laderen er lig de dyrere lader - af samme slags - men til 500-800 kr!

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 18-02-12 15:46

aaHolda op hvor kan det give mange komentar(hvis de også kan diskutere sådan på et værksted så forstår jeg da godt at nogle siger at de får store værksteds regninger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 09:43

hallooo