/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Leje bil fra Danmark til Spanien
Fra : em92
Vist : 1321 gange
100 point
Dato : 14-02-12 19:42

Hej :)

Jeg skal sammen med 3 veninder til Spanien til sommer i en uge - og vi vil meget gerne køre der ned og hjem igen, men vi kan ikke finde nogen der har mulighed for at låne os en bil.. Så tænkte derfor om der var nogen der kender til et biludlåningsfirma som vil udlåne en il i en uge, hvor man kan tage bilen til Spanien og hjem igen???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-12 19:46

De store selskaber gør det da ..................................for mange penge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-12 19:58
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-12 19:59

Citat
Ubesvarede

- Besvarede

- Annullerede

- Slettede

Ialt

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 09:51

Men man kan ikke låne en bil hvor man kører igennem forskellige lande :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-12 10:04

Det kunne man da en gang.
Har du snakket med de store internationale selskaber.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-12 10:13

Hejsa,

Eyvind har ret

Jeg har flere gange kørt biler rundt i Europa (for ca. 20 år siden). Jeg kontaktede EuropeCar og øvrige og kom på en liste. De havde biler som de gerne ville have retur til deres respektive lande. Det kunne godt være et puslespil at få det til at hænge sammen så man nåede sin ønskede destination, og nogle gange måtte der en tog tur til. Jeg fik typisk betalt færge og 1 tank for ulejligheden, men jeg ved ikke om de stadig har den ordning men ring til dem. Men at tro at I kan få en direkte bil ud/hjem fra Spanien kræver mere end held!

Bluesky

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 10:51

Du kan leje i Flensburg - det er MEGET billigere.....

Her et eksempel

http://www.portugalnyt.dk/billeje-flensborg-biludlejning.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 10:56

Citat
Kørsel over landegrænse
Rejse over landegrænse er tilladt til:

Østrig *, Belgien *, Tjekkiet *, Danmark *, Finland *, Frankrig *, Ungarn *, Irland *, Italien *, Luxembourg *, Holland *, Norge *, Polen *, Portugal *, Slovenien *, Spanien *, Sverige *, Schweiz *, Storbritannien *

* Der kan være restriktioner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 10:57

Dog skal du bemærke at du unden ingen omstændigheder må køre i dit hjemland - DANMARK.....

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 10:57

Mange tak :D det var lige det jeg havde brug for :D
Tak for hjælpen bluesky og refi

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 11:00

Ved i så noget om vejafgifter??? hvor meget det kan koste ca.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 11:06

Ingen ting hvis du holder dig fra motorvejene

Jeg kender ikke lige de nuværende takster, men dem kan du slå op på de respektive lande

Her står de fleste
http://www.fdm.dk/motorvejsmaerkater

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-12 11:08

Hejsa Em92,

Det var så lidt

Europecar og Pfitzer var de nemmeste at få en tur hos, men det er meget ofte med kort varsel og derfor er det godt at stå på deres lister, så de kontakter dig - det er jo en win/win situation. Men med dagens flypriser til Spanien er der så en årsag til, at I gerne vil køre ? I har jo ikke bilen tilrådighed dernede, da de typisk beregner 2 dage til Spanien (eller samme dag tættere på) og så skal den afleveres. At leje en bil i Spanien er ret billigt i lufthavnsudlejningen (husk at forhandle eks. upgrade til større bil)

Bluesky

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-12 11:08

Har du overvejet om det kan betale sig?

Hvis i kun skal afsted en uge, og bruge mindst et døgn hver vej på at køre, så er der ikke meget tid til ferie

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 11:21

Sådan som jeg kan se er det dyrere at flyve - der giver vi ca. 2.000 hver vej pr. person.. og ved leje af bil med afgifter og benzin omkring 3.000 - 4.000 for os alle

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-12 11:37

Hejsa em92,

Du kan hos Norwegian (http://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=AGP&D_Day=01&D_Month=201206&R_Day=01&R_Month=201206&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=64285 ) få en retur rejse direkte til Malaga for ca. 1700,-(11-18 juni) og så leje bil der via nettet så den står klar eller Barcelona 17/6 -24/6 ( til 1200,- T/R (http://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BCN&D_Day=01&D_Month=201206&R_Day=01&R_Month=201206&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=17734) andre alternativer er selvfølgelig også mulige

At køre til Spanien kræver min. 2 hele dage! Det hurtigste jeg har kørt i eet stræk til Marseilles er 18 timer og der var næsten ikke andet end lynstop.

Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-12 11:44

Hejsa igen,

Glemte lige vejafgifter....

Kommer an på hvilken vej I vælger at tage. Men til Spanien vil man typisk tage via Tyskland (gratis), via Belgien (Liegé) (gratis) og ind i Frankrig hvor der på visse motorvejsstrækninger er betaling (priser kan googles). I Frankrig er der gode hovedveje som løber paralelt med motorvejene som er gratis. I Spanien er der også visse betalingsmotorveje men tag hovedvejene de er typisk meget mere interessante.

Bluesky

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-12 11:58

En bil med brændstof og ekstra km, samt bro/færge, vejafgifter og hvad dertil kommer.

Hvis du kan få det til 3-4000 kr. så vil jeg gerne vide hvor, mit gæt er, at du skal regne med mindst 10.000

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 12:08

hmm ja kunne man også :)
så er der mere ferie på stedet :D men det er ca. 1000 mere pr person, og ved ikke om de andre er villige til at give det, men ja kan godt se at det er meget mere praktiskt og vil helt klart overveje det :)

Og tak for alt - det har været en meget stor hjælp :D

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-12 12:15

I kan leje en VW Polo hos Europcar i Kiel lige syd for grænsen for godt 2200 for 7 dage, en større bil koster lidt mere, 4 tøser har jo tøj med til 3 uger selv om de kun skal være væk en uge

Men tegn ekstraforsikring, den der følger med gælder kun ridser og stenslag, en forsikring der dækker hele bilen koster 3-400 kr mere.
Tjek lygter, bremser og dæk ved udleveringen, I hænger selv på bøderne, og hvis der er skrammer på bilen så gør også opmærksom på disse, de burde så være krydset af på en skadeliste som I får med på turen, det har jeg fået både hos Hertz og Europcar.

Selskabet vil nok også gerne låne Jer en GPS, men det koster det samme i leje som en nyindkøbt

Er turen fastlagt til senere så book med det samme, derved spares pgså lidt penge.

Kommentar
Fra : em92

Dato : 15-02-12 12:29

Hej LuffeA

det er en meget god pris - men er det men skal man så betale for km man kører eller??

Og vi har bilen hele ugen?? ikke noget med at vi skal aflevere den efter 2 dage og får en ny når vi skal hjem igen??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 19:26

De fleste steder i europa er bilerne med FRI km.....

Det er kun i DK pga. de store afgifter....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-12 22:03

Lejeprisen for modelllen er 2189,- hos Europcar med fri km.
Er føreren under 25 år er der et tillæg på 345,-
Ekstra fører, altså en af de andre som afløser koster 230,-, kører en af de andre uden den tilladelse koster det dyrt, hun må ikke så meget som flytte bilen på en P-plads.

Bilen er fuldt tanket ved afhentningen hvor I så skal betale for den mængde, og de ser helst at man afleverer med fuld tank, man får så pengene igen.

Men jeg vil da foreslå Dig at besøge en af de mange små Europcar-kontorer i DK og få dem til at booke på den helt rigtige måde.

Som Refi skriver koster det kassen hos de store indenlands, der får man hos Hertz lov til at køre 250 km på en dag, kører man mere tæller den dyrt.