/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Markering af tal/tekst
Fra : Gertz
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 27-05-03 09:19

Jeg har lavet et lille regneprogram, men jeg kunne godt tænke mig ved skift mellem text-felterne (enten ved mus eller tabulator) at tallet i textfeltet bliver markeret. Altså istedet for at slette det tidligere tal manuelt, så bare skrive oveni.

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 27-05-03 11:53

hvis du har excel kan du bare skrive oveni når feltet er markeret, marker feltet enten med mus, tabulator eller piltastene.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Gertz

Dato : 27-05-03 12:04

Tak for et hurtigt svar, men jeg har tilsyneladende ikke uddybet mit spørgsmål nok - jeg arbejder i Visual Basic 6.0, hvor jeg har oprettet en brugerflade (Form1) indeholdende diverse tekstbokse (Text1->Text20) og jeg ønsker at programmet selv skal markere teksten/tallet i feltet ved brug af hele tabulatoren. (Jeg kan markere det hele ved at dobbletklikke med musen..)

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 27-05-03 12:36

kender ikke programmet desværre

Henrik

Accepteret svar
Fra : csvendsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-03 17:47

Du kan markere indholdet i feltet når det får fokus. Prøv med denne kode, txtFelt retter du til navnet på feltet, hvor teksten skal markeres.

Private Sub txtFelt_GotFocus()
If txtFelt.Text > "" Then
txtFelt.SelStart = 0
txtFelt.SelLength = Len(txtFelt.Text)
End If

Hilsen CSvendsen

Kommentar
Fra : Gertz

Dato : 28-05-03 08:55

Mange tak, jeg fået et eller andet galt i halsen da jeg selv forsøgte, men tak
Hilsen Michael

Godkendelse af svar
Fra : Gertz

Dato : 28-05-03 08:58

Tak for svaret, jeg havde fået et eller andet galt i halsen.. Men det hjalp :)
- Michael