/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
kan man konvertere mpeg2 til mpeg4?
Fra : clumsey
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 14-02-12 17:53

Hej,
Jeg har et fjernsyn SonyKDL32S400 som har Mpeg2 (bruges kun i sove værelse)
Jeg bor i et lejlighed og tv signalet kommer gennem fælles anttenne.

mit spørgesmål er kan man konvertere mpeg2 til mpeg4 uden ekstern modtagerboks?
jeg kan modtage analog signal fra fælles antenna men kan det lade sig gøre at modtage digital signal?

er der et "dims" som man kan installere i PCMCIA der kan konvertere signalet?

I'm a noob, så være tålmodig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-12 18:16

Du skal have en boks imellen antennen og fjernsynet til at omkode signalet:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Tilbehoer/Digitalt-TV/Sagem-DVB-T-MPEG4-ITD84HD--01090100000%28Purchase_Other_DS%29
den kan kun modtage ikke betalings kanaler gennem antennen, hvis du har kabel TV så skal du have en som hedder DVB-C:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Tilbehoer/Digitalt-TV/Denver-DVB-C-MPEG4-boks-DVBC-116HD--01097900000%28Purchase_Other_DS%29

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-12 18:27

Citat
kan man konvertere mpeg2 til mpeg4?

Der skal ikke "konverteres" noget....

mpeg2 og mpeg4 er blot måden man "pakker" på....

Et TV med mpeg4 kan OGSÅ vise mpeg2

Et TV med mpeg2 kan IKKE vise mpeg4

Derfor skal du som o.v.n. skriver have en mpeg4 tuner/boks der kan pakke signalet ud så det kan ses på ALLE skærme....

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 14-02-12 19:08

tak for svaret som sagt, har ingen forstand på det. er en sandt noobs.

nu spørger jeg måske dumt igen men hvad er forskellen DVB-T og DVB-C?
min antenneforening "http://dronninglundantennelaug.dk/" skriver nemlig med DVB-C modtager/tuner.

Jeg har KDL 46EX500 i stuen som kan tage digital. Den jeg har i soveværelset kan kun tage analog(digital=sort skærm). Det jeg ikke forstår er, skal jeg købe DBV-T eller DVB-C modtager/tuner.

Signalet kommer fra fælles antenne og fælles antenne får fra Stofa. (jeg har ingen zaptor eller noget som helst) Jeg skal ikke have betalingskanaler. Den pakke som jeg har nu er nok til mig (pakke3)

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-02-12 19:34

DVB-T benyttes til modtagelse af antennebaseret signal. og DVB-C til signal via kabler (antenneforening)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-12 20:05

Citat
Det jeg ikke forstår er, skal jeg købe DBV-T eller DVB-C modtager/tuner.
det er fordi dit TV ikke kan modtage mpeg4 som signalet sendes i fra 13. januar 2012.
I spørgsmålet: Hvorfor skal jeg have udgifter, fordi nogen har besluttet at ændre tv-signalet? er svaret
Citat
Det er Folketinget, der har vedtaget, at hele Danmark skal have det nye digitale tv-signal for at få mulighed for mere tv i bedre kvalitet. Du kan blive ved med at se tv, som du gør nu, ved at købe en digital modtagerboks, som du slutter til dit tv-apparat.
læst på: http://www.detnyetv-signal.dk/sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-og-svar.aspx
Du bliver nok nødt til at spørge i antenne foreningen om du kan modtage noget på det gamle TV, igen et spørgsmål og et svar fra DetNyeTV-Signal: Jeg har kabel-tv. Skal jeg gøre noget?
Citat
Nej - du behøver ikke gøre noget. Kabel-tv-distributørerne fortsætter med at sende analogt tv i mange år fremover parallelt med det digitale tv-signal. Så du kan blive ved med at se tv, som du gør nu.
Men du skal anskaffe en digital modtagerboks eller have et tv-apparat med indbygget digital modtager, hvis du ønsker at skifte over til det nye digitale tv-signal.
hvis ikke din antenne forening sender analogt så er Zaptor Multiroom sikkert løsningen for dig:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=467

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 09:01

ALLE antenneforeninger sender ANALOGT (kan modtages af alle tv)

ALLE antenneforeninger sender DIGITALT (kan modtages af tv eller bokse med mpeg4 dvb-C modtager)

Det analoge signal er i en meget dårligere opløsning end det digitale.

TV med mpg2 kan IKKE modtage det digitale signal UDEN en mpeg4 boks men kan modtage det analoge signal.

REELT kan mpeg2 ikke længere bruges til noget (bortset fra egne digitale optagelser)