/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kun halv skærm på min PC
Fra : ragnajoergensen
Vist : 3593 gange
160 point
Dato : 13-02-12 15:58

Når jeg tænder min PC- eller skifter til et eller andet- får jeg kun em halv skærm- idet kun den øverste del af skærmen er brugt.
Når jeg bruger den midterste knap i øverste højre hjørne, bliver skærmen hel.

Det kan bruges men er et irritationsmoment.
Hvad gør jeg ??

Venlig hilsen
R. jørgensen, viborg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-02-12 16:13

Træk vinduet op til den størrelse du vil have
luk og åben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-02-12 16:14

NB: den midterste knap skal være enkel ikke dobbel

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 16:51

Jeg ved ikke om jeg har forstået, men hos mig er det indstillingen under funktioner- herunder zoom, som giver mig hele billedet, altså når jeg lukker op viser den automatisk 100 %.
Så kan jeg minimere og maksimere med iconerne i hjørnet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 16:53

og med genvejstasten f 11- helt fuld skærm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-12 17:22
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-02-12 18:22

Hvorfor forhøje points, når der ikke kommer en tilbage melding.
Enten virker DET eller ikke.....
Citat
http://www.erhvervsbladet.dk/it-erhverv/gratis-pc-koerekort-paa-internet
måske var det noget for dig!

Eller bare hvad styresystem/ browser du har???????

Men - mon ikke spørge Jørgen er på spil igen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 18:30

Der bliver spurgt om skærmen og i svarer om vinduer på skærmen
Nå det er måske vinduerne som ikke fylder hele skærmen og spørgsmålet er forkert formuleret
Der bliver ikke skrevet noget om hvilken styresystem der er på computeren, ret vigtigt for at kunne svare korrekt, altså hvis det er vinduerne på skærmen der er problemet.
Med Windows XP kunne man højre klikke på genvejen til Internet Explorer og vælge Egenskaber, der kunne så vælges at programmet skulle starte maximeret, altså hvis det er Internet Explorer som er problemet, men igen så er det skærmen der bliver spurgt om, hvis en del skærmen er sort og kun vindue i det øverste af skærmen, så skal skærmdriver opdateres eller skærmen udskiftes hvis ikke det hjælper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:25

Uanset om det er skærm eller vinduer på skærmen som er problemet, så ser det ikke ud som om spørger gider deltage og komme med flere oplysninger

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 14-02-12 13:50

min har gjort det samme. Da jeg mange gange nok havde trykket på "den midterste" / maksimér knappen lærte PCen det og ændrede det selv.
Måske er din PC ikke så klog som min så skal den lige have det lidt flere gange.
Men ja, det er noget irriterende og jeg ved ikke hvordan det opstod

Kommentar
Fra : ragnajoergensen

Dato : 14-02-12 14:17

Jeg ved ikke om mit svar er blevet sendt- i hvert fald har jeg prøvet at sende det, men kan ikke finde det nogen steder- får blot en blank side.

I hvertfald har jeg fået mange gode ideer- og et ubehageligt svar om dovenskab.

Tilgiv en gammel kone på 82 der ikke har børnebørn til at hjælpe- de er for langt væk, så jeg må prøve at klare problemerne selv. Desværre har de gode svar ikke hjulpet mig, så jeg må nok leve med den måde, jeg har fundet ud af at lave fuld skærm på.

Venlig hilsen
Ragna Jørgensen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-12 17:44

Jeg havde en oldemor derhed ragna, og 82, ja så forstår jeg det godt!
Men du har da været på kandu siden 2003, og må da have lært at spørge lidt mere i detaljer!

Citat
Når jeg tænder min PC- eller skifter til et eller andet- får jeg kun em halv skærm- idet kun den øverste del af skærmen er brugt.
Når jeg bruger den midterste knap i øverste højre hjørne, bliver skærmen hel.

Prøv at få fuld skærm, og så genstart din PC, så skulle den gerne gemme indstillingerne!