/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af radiator
Fra : Rikzzz
Vist : 595 gange
20 point
Dato : 12-02-12 00:44

Radiatoren har en dag stået på fuld varme, hvor der er blevet hængt noget tøj til tøre derpå. Derefter var den møgbeskidt - det er som om fiber fra fx. uldsokker har brændt sig fast.

Når jeg kører en finger hen over de "beskidte" områder er der intet at mærke, overfladen føles ikke anderledes eller ujævn.

Jeg har prøvet med diverse rengøringsmidler - intet har hidtil haft nogen virking.

Er der mon nogen der kan hjælpe mig?

Mvh. Rikke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-02-12 06:47

Hvis det var fibre, der havde brændt sig fast, burde du kunne føle det. Jeg gætter på, det snarere er noget farve fra tøjet, der har brændt sig fast.

Det er nemt at give radiatoren et lag maling med en spraydåse radiatormaling, det bliver jævnt og pænt.

Kommentar
Fra : Rikzzz

Dato : 12-02-12 11:44

Ja, det tænkte jeg også at det kunne være.. Men kan dét så ikke fjernes?

Kommentar
Fra : Rikzzz

Dato : 12-02-12 11:50

Det er ikke en typisk radiator - nærmere en håndklædetører. Overfladen er mere blank end en almindelig radiator

Den er lavet af TVS design. Den hænger på væggen hvor der er stænger, derkan hænges håndklæder på.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 12-02-12 12:30

Drives den af el eller vand fra fyret?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-02-12 12:30

Jeg tør ikke sige om det kan fjernes, men det har du jo prøvet.

Er overfladen i stål skal den jo nok ikke males over, men er den malet ville jeg nok kigge hos farvehandleren, det kan jo være radiatormalingen kan fås i blank.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-12 12:48

Overfladen er sandsynligvis i polyesterplast.....

Hvis det er farve fra tøjet, der er smittet af på radiatoren, så er det ikke sikkert, at det er til at fjerne.

Kontakt producenten inden I får gjort skaden værre. HVIS det kan fjernes, så ved producenten det: http://www.tvs.dk/tekniske-specifikationer.html

Det er lidt underligt, at en radiator til tørring af tøj, ikke skulle kunne tåle, at man hænger vådt tøj på den.....