/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til at installere lydkort
Fra : ara
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 11-02-12 18:37

Hejsa.

Jeg skal have installeret et lydkort på min stationære pc.

Hvordan finder jeg ud af hvilket et der passer på bundkortet.?

Er det bare at sætte det i soklen, og derefter tænde for pc'en.

Lige pt er der et "on Boaer" lydkort som jeg mistænker for at være defekt.

Jeg ønsker ikke at skulle til at rode i Bios'en da jeg ikke har forstand på dette.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-02-12 19:57

Du kan sandsynligvis bare sætte lydkortet i og starte op, så går resten af sig selv. Sandsynligvis vil Windows selv finde driveren. Ellers skal du ind på producentens hjemmeside og finde driveren.

Der burde ikke ske noget ved at have mere end et lydkort.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 21:05

Kan lige nævne at bundkortet hedder "asus msi k7t turbo2.

Hvilket lydkort kan jeg bruge dertil.

Det må gerne være godt, da jeg bruger pc'en meget til at høre musik på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-02-12 22:41

Citat
Hvilket lydkort kan jeg bruge dertil.

Alle der passer i ``kontakten´´
Hent SIW og se hvad de forskellige hedder

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 22:52

"nomore.

Fik installeret programmet du foreslog, men der kom da også andet lort med ned sammen med programmet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 23:33
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 23:34
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-02-12 23:36

Det letteste er sikkert at købe et USB-lydkort. De kan købes til alle mulige priser og fungerer fint.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-02-12 23:48

Citat
ik installeret programmet du foreslog, men der kom da også andet lort med ned sammen med programmet

Det plejer eller at være et RENT progam
Hentede du den PORTABLE udgave.
http://www.portablefreeware.com/?id=159
har lige hntet det og der er ikke noget med.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-02-12 23:53
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-12 02:17

Det er ret nemt at installere et lydkort, da lyden forsvandt på min computer valgte jeg et indbygget PCI lydkort, se filmen her hvor nemt det er:
http://www.youtube.com/watch?v=LONowMpmNKQ
først skal du tage strømmen fra og det er stikket ud af kontakten, ikke kun slukke computeren og pas på statisk elektricitet, en hånd på radiatoren før du rører de følsomme dele.
Som vist i filmen skal du sikkert en tur i BIOS og slå det indbyggede lydkort fra (disapple) det skal du også hvis du vælger den nemme løsning med et usb lydkort.
Et godt lydkort til rimelige penge vil jeg tro ser cirka sådan her ud:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=240254
der er en CD med lyddriver med i pakken når posten kommer med dit nye lydkort, gem CDen så du kan finde den igen hvis der bliver problemer eller Windows skal geninstalleres

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-12 02:23

Citat
Jeg ønsker ikke at skulle til at rode i Bios'en
det bliver måske nødvendig uanset om du vælger det ene eller det andet lydkort, og det gør ikke noget at du ikke har forstand på det, du får forstand når du roder derinde og bortset fra at sproget er engelsk så står det nederst i skærmen eller i en menu hvilke muligheder du har.
Spørg her på Kandu og du kan få en udførlig vejledning
Måske er det ikke nødvendig at indstille i BIOS, du kan jo sætte det nye lydkort i og installere driveren, genstart computeren og hør om der er lyd på

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-12 07:38

Uden at skulle brokke sig over priser.
http://www.dealextreme.com/p/cmi-6-channel-pci-sound-card-cmi-8738-chipset-4666
der er 200.- i forskel
Citat
Et godt lydkort til rimelige penge vil jeg tro ser cirka sådan her ud:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=240254

og mere, hvis det er et usb.
Om man kan lide at handle på de sider er op til køber,
jeg er endnu ikke blevet snydt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-12 14:54

Måske du bare kan nøjes med at fjerne driveren til det onboarb kort og installere igen.
Her er chipset driverne der til.
http://www.msi.com/product/mb/K7T-Turbo2.html#/?div=Driver&os=All

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-12 14:57
Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 13-02-12 19:10

Tak for svaret o.v.n..

Har monteret et nyt lydkort og det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 20:16

Godt det lykkedes for dig og uden at skulle slå den indbyggede fra?