/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lydkort virker ikke mere.
Fra : ara
Vist : 548 gange
200 point
Dato : 11-02-12 16:15

Hej.

Mit lydkort virker ikke mere.

Der kommer kun lyd ud til den ene højtaler.

Har haft højtalerne tilsluttet en anden pc, og her virker de fint.

Min pc er af ældre dato.ca 4-5 år. Lydkortet er et Realtect "on board"

Hvad kan jeg gøre.

Jeg aner ikke om jeg skal opdatere driveren, eller om man kan købe et lydkort og sætte på istedet.

mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-12 16:43

Start med at opdatere driveren, det er trods alt billigere end og købe et nyt kort og hvis det virker så er det jo godt nok og virker det ikke, så har du prøvet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 16:45

Har du prøvet at"motionere" stikket, prøv at dreje det fra side til side og sørg for at det er helt trykket i!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 16:46

Problemet er at jeg ikke kan finde en driver.

Nu har jeg downloadet 3 programmer. Hver gang de har fundet driveren koster det penge.

Jeg aner heller ikke hvad driveren skal hedde.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 11-02-12 16:46

prøv at se om du ikke lige har kommet til at vælge den ene højtaler i steden for begge
Men jo man kan sagtens sætte et on board lydkort i, vist det skulle være det der er galt men det tror jeg nu ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 16:50

Du kan hente en Realtek driver her, GRATIS

Realtek AC'97 Driver A4.06
http://www.filehippo.com/download_realtek_ac97/download/e6d2105e40e05cbaebc885ecae07da94/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-12 16:54

Brug enhedshåndteringen til og finde ud af hvilken type realtek kort du har. Du skal finde hardware ID'et og så skal du bruge Pid

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 17:08

Hvis jeg vælger at købe et lydkort. Hvordan kan jeg vide hvad det er for et jeg skal bruge.

Der findes vel forskellige sokler o.s.v.

Har prøvet at installere driveren somKlaudi skrev. stadig ingen lyd på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 17:17

Har du prøvet at tjekke om stik sidder rigtigt, det skal sidde i "grøn" og det skal trykkes HELT ind,
det kan godt mangle 1 mm og så virker det ikke rigtigt!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 17:17

efter at have fjernet "realtech high defination audio " i enhedshåntering kan jeg ikke installere nogen driver igen.

Der bliver ved med at være et "X" over det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 23:07

Når du er i Enhedshåndtering så højreklik på dit Lydkort og vælg Fjern/Slet,
genstart PC, så skulle den gerne finde en egnet driver!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 23:09

Det har jeg gjort.

Det hjælper ikke.

Der er stadig kun lyd i den ene højtaler.

Jeg har besluttet mig for at købe et lydkort. Så må jeg se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 23:16

Hvis der er lyd i en ht, så er der da liv i det, har du prøvet at se efter om stik er sat HELT i,
eller motioneret det, eller kigget i Mixer for at se om den skulle være sat til kun at spille
i Venstre eller Højre ht!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 23:26

Yes. Alt er afprøvet.

Jeg kan ikke finde nogle fejl.

Så det må være mit lydkort der er problemet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-02-12 23:33

Findes der forskellige lydkort. Her mener jeg sokler o.s.v.

Kan jeg købe et hvilket som helst lydkort og putte i pc'en?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-12 23:36

Der findes mange forskellige. Der skal minimum være en ledig PCI plads eller du kan
bruge USB Lydkort.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-02-12 12:43

Hej Ara.
Jeg har selv benyttet mig, af USB sound card. det virker super fint, og så koster det ikke ret meget.

http://www.dealextreme.com/p/virtual-5-1-surround-usb-2-0-external-sound-card-22475

Den her har jeg selv, og er testet top kvalitet. koster 12 kr, med porto.
Billigere får du hvis ikke lavet det hæhæ.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 13-02-12 19:08

Tak for svaret Klaudi.

Lydkortet var defekt.

Har monteret et nyt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-12 22:07

velbekomme