/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Biie og Bror Mimimika, dagbladet BT 1931
Fra : steenfibiger
Vist : 872 gange
200 point
Dato : 11-02-12 13:16

I 1930-erne var der i dagbladet B.T. en tegner under navnet Biie og og tekstforfatter under navnet Bror Mimimika. De samarbejdede som caricaturister og under overskriften " I FORBIGAAENDE" lavede de vignetter ledsaget af satiriske vers over et aktuelt problem i samfundet. Det var sådanne tegninger Bo Bojesen senere blev landskendt for i Dagbladet Politiken.

Men hvem var Biie og Bror Mimimika egentlig? Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om disse!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-12 13:43

Bror Mimimika, kan det ikke være Bror Mika

http://da.wikipedia.org/wiki/Per_Barfoed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-12 13:47
Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-12 15:18
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-12 15:28
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-02-12 18:19

Ans, du har sikkert ret i alle dine betragtninger. Dine svar er meget sandsynlige, og jeg har fået svar på både tegner og forfatter. Min tegning stammer fra 1931.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-02-12 18:21

Mange Tak for dine gode og meget korrekte svar, ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-12 18:50

Selv tak. Nu har du mulighed for at læse lidt mere om begge personer.

God weekend