/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter 45 PGO G-MAX.
Fra : alan57
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 09-02-12 11:04

Er der en der ved hvor meget karburatorsprit jeg skal hælde i min benzintank her om vinteren?
Normalt bruger jeg det der er blåligt, men jeg har fået 2 hvide flasker gratis ved en ven, fra Schell.
Der står på flasken I-Kondensfjerner/ Anti-Ice til benzin-indsprøjtningsmotoer.
Fjerner kondens i brændstofsystemet.
(DK) Tilsættes direkte i benzinen. Forhindrer dannelse af is i brændstofsystem ved temperature under +5"C, samt fjerner kondens i benzinen. Flasken rækker til 20-40 liter benzin.
Indeholder: Isopropanol 60-100%.
0,2L.
Fjerner kondens i brændstofsystemet.
Er dette jeg her har beskrevet karburatorsprit jeg kan bruge i min scooter?.
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-12 11:31

Hvis 0,2 liter rækker til 30-40 liter benzin, giver det vel sig selv

Altså er der nok til ca. 6 tankfulde

Så det tager du bare lidt på "øjemål"

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-12 11:39

Citat
Er dette jeg her har beskrevet karburatorsprit jeg kan bruge i min scooter?

Nej!

Citat
Der står på flasken I-Kondensfjerner/ Anti-Ice til benzin-indsprøjtningsmotoer.

Tror ikke der er Direkte indsprøjtning på scooter

Men der sker da sikkert ikke noget ved at prøve!
Er der ikke en skala på dunk/flaske?

Hvis du regner med 20 L er det cirka 1 centiliter til en liter.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 09-02-12 11:49

Tak for svaret Klaudi.
Jeg tør ikke så og vil derfor købe noget jeg har brugt før, nemlig noget grønt noget fra Schell og vil give disse 2 flasker væk.
alan57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 12:18

velbekomme