/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
anskaffe parabol
Fra : asan
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 09-02-12 09:11

Vi har pt kun gratiskanaler fra DR og overvejer at montere en parabol, hvor man kan modtage gratiskanaler.

Har ingen kendskab til paraboler eller hvor meget der skal anskaffes.

Kan vi feks anvende digitalboksen vi bruger til Dr også til parabolen?

Er Harald Nyborgs paraboler OK?

Har nogen tålmodighed til at forklare / eller skrive en indkøbsliste til "stenaldermanden" her? tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-02-12 09:45

Prøv først at se "parabolkanalerne" hos en bekaendt. Min mening er at det altsammen er noget ligegyldigt forvirret skidt. Det er produceret til laves mulig pris, og indeholder et væld at gentagelser og ligegyldigheder, hyppigt afbrudt af fede reklameblokke og jingles .

TV2 får du ikke uden betaling, heller ikke med paraboludstyr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-12 10:12

Netop, glem gratiskanalerne, de er ikke en dyt værd.
Du får bl.a. et hav af kristne kanaler fra hele verden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-02-12 11:04

Jeg er stort set enig med de foregående, men hvis man kan lide tysk og fransk TV er der lidt at komme efter, masser af etnerkanaler er der også, BBC world og lidt nyheder/sport.

Her er en oversigt over gratiskanaler på parabol

http://da.wikipedia.org/wiki/Free-to-air

Teknisk set ville jeg gå ind til en forhandler af udstyr, fortælle hvad du gerne vil se på TV'et, få lidt priser osv. Kan du klare dig med et hoved (på parabolen), skal der være flere, skal den være motorstyret osv., det skal selvf være til digitale kanaler, og det kræver en box til det formål, det er ikke det samme signal som en alm. antenne (eller kabel).

Det er ikke så svært selv at sætte op, en satellitfinder (der viser signalstyrken) er guld værd.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 12:14

Køb en WDT
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4395322
der findes andre og billigere.
Har en Nokia Mediamaster til salg???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-12 13:43

Citat
Min mening er at det altsammen er noget ligegyldigt forvirret skidt

Tja...

Hvis I kalder:

Sat1 (gode tyske serier + film)
RTL (mest amrk. serier og tema udsendelser)
RTLII (mest for børn)
ZDF (42 specialkanaler)
ARD
NDR
PRO7 (masser af nyere film)
osv.....

for "bras" - så har I selvfølgelig ret

Kommentar
Fra : asan

Dato : 10-02-12 09:52

tak - mener ikke tv2 er så meget bedre end så mange andre kommercielle kanaler.
alt bliver jo lavet efter at ramme bredest mulig målgruppe uden at støde potentielle reklamekunder bort.

Men kunne man f.eks. fange BBC og lignende på gratis parabol var det måske ikke værst.

Jeg er principielt imod at "snylte" på etablerede specialforhandleres rådgivning for derefter at finde produkterne billigt på nettet.

Så hvis een af jer kunne hjælpe med en decideret nødvendig "indkøbsliste" ville det bare være super!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-02-12 11:36

Citat
Jeg er principielt imod at "snylte" på etablerede specialforhandleres rådgivning for derefter at finde produkterne billigt på nettet.

Helt enig, men når jeg anbefaler at snakke med et firma, der sælger antennedele er det fordi firmaet kan finde det der passer til dine ønsker, og du har nogen at snakke med, hvis der er problemer.

Måske er det lidt dyrere end "onkel Harald", men han har kun én model, det er måske ikke den bedste løsning.

I sommerhuset har jeg en STOR parabol med 4 hoveder, i kraftig storm bliver den blæst lidt skæv, så skal jeg op og stille på den igen. I dag ville jeg købe en motorstyret med et hoved, den er meget mindre, mere diskret, og fanger ikke så meget vind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-02-12 16:14

BBC gratis ?

Kommentar
Fra : asan

Dato : 12-02-12 09:05

BBC gratis?

Ja - mener at kunne læse på "http://digitalt.tv/" at Astra 2D med BBC kan modtages her i dk. Vist 28,2 . Bor man i Østdanmark så skal der en lidt større parabol til.

Vagnr. Når man har motor på, er der så stort set frit valg mellem sattelitterne?

Tak for jeres bidrag, venter lige en dags tid med at lukke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-02-12 09:11

Ja, og med den rette modtagerbox styrer den automatisk parabolen efter kanalen, såvidt jeg har forstået det. Men som nævnt, jeg har ikke selv en motorstyret, så det er "von hörensagen"