/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Boxer tager ikke de lokale TV2 nyheder
Fra : steenfibiger
Vist : 1033 gange
500 point
Dato : 05-02-12 23:05

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har købt Boxer og kan kun tage TV2(Øst) selvom jeg bor i Østjylland i nærheden af Hadsten-senderen og Søsterhøj. Jeg ser TV2 udmærket men signalet og de lokale nyheder kommer fra Sjælland, og jeg vil gerne se de østjyske lokalnyheder fra TV2 Østjylland.
Før TV2 blev en betalingskanal modtog jeg alle gratiskanaler via en MPGE 2/4 boks med en stueantenne. Med Boxer var jeg nødt til at koble min udendørs antenne og antenneforstærker på igen fra den analoge tid med det resultat at jeg nu kan se alle betalingskanaler men kun TV2 fra en Sjællandsk sender! Hvordan modtager jeg TV-signalet fra Hadsen eller Søsterhøj som er mine nærmeste sendere? Det er så vidt jeg ved kanal 44 og 26.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-02-12 23:20

Nærliggende at spørge hos BOXER ville jeg da sige...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-02-12 09:29

Det er nærliggende at spørge BOXER, med da jeg spurgte, blev jeg ringet op 14 dage efter. Jeg fik uden BOXERS hjælp, klaret nogenlunde samme problem, jeg bor i Roskilde, men kunne kun se TV2 ØST og ikke TV2/Lorry som er mit lokalområde.
Problemet løste sig da en antennemand kørte signalet udenom de gamle antenneforstærkere og filtre, men det kostede en regning på 500,-kr

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-12 10:32

Kunne det så ikke tyde på, at boxer bytter om på lokale kort....

Altså har forskellige kort til forskellige landsdele, og kommer så til at bytte dem

kun gætværk ud fra ovenstående.

Følger lidt med da jeg må have noget til sommerhuset ved Løkken...

og måske får samme problem. Ville jo se, som der er rygter om,

at der måske kommer en form for sommerhusabonnement.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-02-12 10:53

Jeg håber at der er et enkelt svar på mit spørgsmål uden at jeg skal vente på BOXER eller en antennemand. Tak for jeres svar!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-02-12 11:30

Har du prøvet at søge/install. alle kanaler igen?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-02-12 11:59

Der er ikke tale om at jeg har fået det forkerte Boxer-kort, men min udendørs antenne peger mod Søsterhøj, men opfanger antennesignalet fra sydsjælland, fordi dette er et kraftigere signal!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 12:24

Nogle få husstande har et analogt filter og måske en forstærker, som skal fjernes, fordi de hæmmer modtagelsen af det digitale tv-signal. Læs mere om modtagerforhold hos Digi TV
http://digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/

http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/daekning/

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-02-12 12:54

Klaudi, Jeg modtager fint det digitale signal, men blot fra en fjerntliggende sendemast på Sjælland (Jeg bor ved Aarhus-bugten). Tak for dit svar.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-02-12 12:56

Hej Alka, jeg geninstalleret alla kanaler, men ned samme resultat. Tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 06-02-12 12:58

Det har INTET med dit boxerkort at gøre....
Lokalstationerne er FREE - det er KUN selve TV2 der er betalingskanal

Citat
men opfanger antennesignalet fra sydsjælland, fordi dette er et kraftigere signal!

Og kører du så med antenneforstærker, forstærker du kun problemet...

Det er DIN antenne der skal "justeres/udskiftes" til noget bedre - det kan boxer eller andet "tingeltangel" ikke gøre noget ved....

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-02-12 15:02

Jeg har genindsat min stueantenne og nu får jeg TV2 OJ på skærmen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 15:13

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-02-12 17:50

Tak for svaret refi. Du har sikkert ganske ret. Jeg løste problemet ved at gå tilbage til stueantennen!