/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad får et par på kontanthjælp?
Fra : PeterTheisen
Vist : 675 gange
10 point
Dato : 03-02-12 16:43

Hvad får et par på kontanthjælp med et barn, når man lægger kontanthjælp, boligsikring, børne- og ungeydelse og friplads sammen?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-02-12 16:45

- kig i dine papirer...

God weekend

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-02-12 17:01

ca 4 milliarder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-12 17:08
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-02-12 18:19

Mellem 40.000 til 60.000 pr måned og skal selvfølgelig ikke betale skat.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 03-02-12 18:41

En pædagog som ikke gider og bestille noget

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-02-12 18:44

Hvad rager det iøvrigt dig?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 03-02-12 19:04

Jeg kan bare ikke finde ud af, om begge forældre kan få kontanthjælp, eller om det kun er den ene af dem, der kan. Hvordan er det?

Får man boligsikring, børne- og ungeydelse og friplads to gange (en for hver forælder), selvom man kun har et barn, eller er det ydelser, som kun kan fås en gang?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-12 19:11

Spørg Din sagsbehandler.........................hvis da ellers personen ikke flygter når Du kommer.

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 10 point
Dato : 03-02-12 19:53

Citat
Hvad rager det iøvrigt dig?

Det rager forhåbentligt de fleste, hvad deres skattekroner bruges til?

I følge Finansministeriet har et par på kontanthjælp med 2 børn kr 14-15.000 til rådighed om måneden.
- altså efter faste udgifter er betalt - husleje/el/varme/vand/institutionspladser (husleje anslået til kr. 6300)

Et par på kontanthjælp med et barn får vel kr 1-2000 mindre om måneden, efter mit skøn.

Hvis det drejer sig om et ægtepar, og den ene af ægtefællerne kommer i arbejde, skal lønnen altså være mindst kr. 30.000 om måneden, for at det kan betale sig for parret rent økonomisk.

Så er spørgsmålet, om det overhovedet rager nogen, at arbejde ikke længere kan betale sig for en stor gruppe mennesker i samfundet?

Måske er vi, der sætter spørgsmålstegn ved det rimelige og fornuftige i denne overforsørgelse, blot nogle onde og fornærede småborgere?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 03-02-12 19:56

kommer til at tænke på den film med søren pilmark" hvad skal vi stille op med de andre" måske det var en løsning

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 03-02-12 20:11

Tak for svaret prio. Det var lige det svar, jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-12 23:36

PeterTheisen skrev:
"Får man boligsikring, børne- og ungeydelse og friplads to gange (en for hver forælder), selvom man kun har et barn, eller er det ydelser, som kun kan fås en gang?"

I) en anden tråd har du skrevet, at du ikke er dum, men alligevel har du overvejelser om hvorvidt børne-/ungeydelsen (som følger barnet) kan udbetales 2 gange (en for hver forælder). ROTFL