/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgang til Netdrev i windows 7
Fra : stone47
Vist : 380 gange
500 point
Dato : 02-02-12 20:05

Hej Kanduer.
Jeg har vendt lidt rundt på mit net i huset og mine PCer. Jeg her købt mig en ny Medion PC.
Her kaldet MEDION-NY. Den gamle hedder MEDION-OLD. Den er nu blevet til server med Ubuntu 11.10 med en samba server der kører i WORKGROUP Med 3 USB diske som er delte.
Hvis jeg vil tilslutte et af disse drev til MEDION-NY ser jeg fint 2 PCer, men får en logon fejl til nettet og bliver bedt om User og Password. Dette har jeg ikke, og admin user har ikke noget password, og intet kan logge på. MEDION-NY er også i WORKGROUP. Hvilket billedet netværks deling også viser. Nettet er sat til hjemmenetværk, og i Avancerede delingsindstillinger er netregistrering slået til, fil og printerdeling slået til. adgangskodebeskyttet deling slået fra.
Her er altså kun tale om gammeldags "XP" filedeling. Ikke ny winsows 7 hjemmegruppe deling.
Ubuntu maskinen ser fint de delte mapper i den nye.
Hvad f..... er der galt. Hvordan kommer jeg forbi dette
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 510 point
Dato : 02-02-12 20:15
Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 05-02-12 09:21

Tak for svaret webnoob.
Ok som i ser havde jeg både problemer med at forstå windows logon og få rettigheder til dette i Ubuntuen, og så samba delingerne på plads. Mange af tingene er nævnt i det link du gav mig.
Tingene funker nu læs lige svaret til O V N også.
hilsen Steen