/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan det betragtes som arbejde?
Fra : PeterTheisen
Vist : 652 gange
10 point
Dato : 02-02-12 15:46

Kan det betragtes som arbejde at være pædagog eller social- og sundhedsassistent?

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-02-12 15:53

Har du fået for meget frost ??

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-02-12 15:56

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-12 16:01

Nu rabler det squ da for dig, du er da total idiot

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-02-12 16:05

hvorfor skulle det ikke betragtes som arbejde? det er da i høj grad et arbejde.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-02-12 16:36

De laver jo ikke noget, hvis man ser på en hel arbejdsdag, dvs. størstedelen af tiden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-02-12 16:37

Rigtigt arbejde, det er så'n nået som Aldo Petersen, Peter Forchhammer, Kristian Bendz Juul, Kurt Thorsen, hans far, G.A.L Thorsen (af en eller anden grund kaldet Gale Thorsen), Låsby Svendsen, Bruno Køldal-Eriksen, Erik Skov Pedersen, Klaus Riskær Pedersen og Stein Bagger går og laver.

Det der med at gå hjemmefra 5 dage om ugen for småpenge, bare for at hjælpe børn og gamle, og holde samfundet i gang, det er da helt til grin

Den slags får aldrig råd til en villa på strandvejen, en lystyacht eller en Ferrari

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-02-12 16:56

Citat
De laver jo ikke noget, hvis man ser på en hel arbejdsdag, dvs. størstedelen af tid

Dvs. du sidder på din flade (hoved) og laver endnu mindre størstedelen af din tid

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-02-12 17:12

Nej, dem har jeg ikke respekt for, vagnr, men jeg mener ikke, at man kan betragte det at være pædagog eller social- og sundhedsassistent som et arbejde.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-02-12 17:58

Hvis man betragter arbejde, som noget man får løn for, så kan det jo diskuteres. Begge grupper er så lavt lønnede, at det nærmer sig frivillig indsats.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 10 point
Dato : 02-02-12 18:28

Citat
. Begge grupper er så lavt lønnede, at det nærmer sig frivillig indsats.

HØRT smuller.
Og arbejder de...næææ de sidder på ders flade og drikker kaffe HELE dagen.

Det sidste var så IRONISK ment.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-02-12 18:29

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-02-12 18:34

Undskyld, PT, jeg glemte helt at nævne LA¨s økonomiske bagmand, Lars Seier Christensen, blandt de rigtige arbejdende danskerne, det er nok fordi han er flyttet til skattely i Schweiz han ikke var med blandt "the good guys", LA's venner!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-12 18:50

Pædagog eller social- og sundhedsassistent - er ikke et arbejde, men nærmest et kald.
Den løn de får er nærmest symbolsk.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-02-12 19:29

Citat
jeg mener ikke, at man kan betragte det at være pædagog eller social- og sundhedsassistent som et arbejde.

Hvad vil du så betragte det som?

Ved du overhovedet, hvad en social- og sundhedsassistent er?

Mener du, at det at passe børn, syge og gamle, er et arbejde, der skal udføres i hjemmene, altså kvinderne tilbage til kødgryderne?

Peter, for hulen, så tag dig dog sammen - jeg tror, at du har for meget fritid til fabrikere alt dette vrøvl, eller også sidder du på den arbejdsplads - som du påstår, at du har - og danderer den noget så grusomt.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-02-12 20:33

I det offentlige står den på kaffe-, ryge- og sladderpauser. Pauser og ferier er det vigtigste. Og man må ikke glemme at afholde alle sine sygedage.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-02-12 21:46

Du har ret i meget af det, du påstår - nogle steder indenfor det offentlige er der stadig en overflod af pauseren/rapporteren/konfereren - for ikke at tale om "møder" i en uendelighed om ligegyldigheder - trods det, at der er skåret kraftigt ned på normeringerne.

Plejen/pasningen forringes til det groteske for at pusterummene kan opretholdes.

Hvordan kan det få lov at finde sted?

Det kan det, fordi der mange steder indenfor fx sundhedssektoren ingen ordentlig ledelse er
- og det har der aldrig været.

De ledere, der er, har ingen lederevner og ingen uddannelse inden for ledelse.

De tør/kan ikke sætte sig igennem, de evner ikke at motivere de underordnede til at udføre et bedre stykke arbejde, og har tit ingen følelse overhovedet med, hvad deres ansatte foretager sig.

Det kan være svært at føre en ordentlig kvalitetskontrol med, hvad der sker i marken, når det drejer sig om pasning/pleje af børn, syge og gamle - når lederne helst vil forskanse sig bag et skrivebord med et "vi stoler da på vores medarbejdere".

Paradoksalt nok er der steder inden for den offentlige sektor, hvor dygtige, ansvarsfulde medarbejdere i den grad knokler røven ud af bukserne for at opnå en bare nogenlunde standard.
Mange går derfor ned med stres, hvis de da ikke når at søge væk i tide.

Jeg tror ikke længere på det store monster af en offentlig sektor.
Det fungerer bare ikke, og det kommer det nok aldrig til.

Ærgeligt, for tanken er god nok.

Privatiser det hele - sygehuse, plejehjem, børnehaver, institutioner - så får alle det måske lidt bedre, både de ansatte og de mennesker, de skulle være der for.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-12 22:06

Citat
I det offentlige står den på kaffe-, ryge- og sladderpauser.

Jeg har arbejdet i det offentlige i 35 år....og hvergang der var besøgstid "benyttede" vi os da af at kunne få lidt mad og en kop kaffe.
Ja det er sq for skrapt at det kan tillades. men uden brændstof duer vi altså ikke til en 8 timers aftenvagt på et hospital

Kan godt hører du ikke ved en levende skid omkring at være ansat sådan et sted.
Sig mig engang .... hvad beskæftiger du dig egentlig selv med ??
Andet end at stille totalt tåbelige spørgsmål herinde.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-02-12 22:40

Citat
Hvordan kan det få lov at finde sted?

Gu ved om vi taler om samme land

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-12 23:52

"Paradoksalt nok er der steder inden for den offentlige sektor, hvor dygtige, ansvarsfulde medarbejdere i den grad knokler røven ud af bukserne for at opnå en bare nogenlunde standard.
Mange går derfor ned med stres"

Og så kan de ende som "tabere", i PeterTheisens øjne.