/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fælles "Favoritter" ?
Fra : TGR
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 01-02-12 22:28

Hej. Vi har fået en lille NAS server koblet til vores netværk, så vi kan ligge dokumenter o.l i en fælles mappe, og se dem fra tre PCer.
Kan man mon også ligge "Favoritter" (til IE8) på den, så man kan dele dem også ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:31

Det skulle ikke være noget problem, hvis i kan dele filer fra alle 3 pc'er burde man os kunne dele links!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:33

det er jo bare at kopier mappen med de links, der skal deles over på server,
og så skal i lave en henvisning til den mappe i IE

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 01-02-12 22:43

Henvisning ..? Altså bare en alm. genvej ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:45

Ja opret en genvej til mappen på server i Favoritter

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-02-12 06:21

Eksporter dine bogmærker i en .html-fil, og læg denne fil på NAS'en - Importer så filen på de øvrige PC'er, og bogmærkerne vil være ens på maskinerne!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-12 09:20

Citat
Eksporter dine bogmærker i en .html-fil

Ja det var jo os nemt, der er bare det, at skal du slette et link skal du enten laven en ny html fil,
eller ind og redigere i den, så er det da nemmere bare at gå i mappen og slette/tilføje et link!

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 02-02-12 11:54

fremfor manuelt flytte filer osv.-

så brug det her

http://allwaysync.com/da-DK/?a=1

download det og installere det på alle tre maskiner -

på hver maskine opretter du et job der fra pc peger fra - C:\Documents and Settings\bruger\Foretrukne og til en mappe på nas - og du sætter job til at gå begge veje -

så vil det være sådan at lige meget hvilken pc du tilføjer en fil- så lægger den umiddelbart også derefter på nas- og når en af de andre maskiner bliver tændt også derpå -

samme fremgangs måde kan du også bebytte til dokumenter osv-- billeder oig musik -- det giver også en god data sikkerhed ved at data altid er gemt mindst to steder

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 04-02-12 13:52

hmm - næ, det med bare at oprette en genvej - dur åbenbart ikke til "Foretrukne". IE kan finde ud af, at bruge opslag via en genvej. Det er nok ikke så nemt ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 15:18

Så er der ski nok ingen anden udvej end at lave en fælles mappe på server,
hvor i gemmer jeres link, og så gøre som steen69 skriver!