/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende, (Gmail)
Fra : sonjor
Vist : 870 gange
200 point
Dato : 01-02-12 18:53

Hej. Jeg bruger Chrome browser og gmail, og jeg kan modtage men ikke sende, videresende eller besvare mails(Gmail) i Chrome browseren.

Når jeg prøver at sende noget, får jeg meddelelsen: *Oops...systemet stødte på en fejl (#OOO).
Prøver igen om ...(et antal sekunder)*
, og dette stopper aldrig. Hvad kan jeg gøre for at få has på dette problem.
Håber meget på hjælp. Jeg kan heller ikke afinstallere Chrome, vistnok fordi den var forinstalleret på PC'en fra start.
mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-12 19:31

Prøv at installere Firefox og se om det løser dit problem Undrer mig dog over, at du ikke kan afinstallere Chrome, det skulle kunne lade sig gøre. Hvis det kniber, så prøv at google afinstallering af Chrome.

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-12 19:33
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 20:16

Åben for port 443 i din firewall, den samme som til Netbank

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-12 20:17

Tjek lige om du har den rigtige udgående server og nummer. Det ser du uner indstillinger til mail

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 20:17

Eller bare tillad Crome adgang til nettet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 20:18

Citat
Prøver igen om ...(et antal sekunder)*, og dette stopper aldrig. Hvad kan jeg gøre for at få has på dette problem.

Programmet hat ikke adgang til nettet......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 20:22

Det burde ikke være noget problem med at sende mail, det er jo web-mail, eller ?

Går ud fra at du er logget på gmail i chrome-browseren så burde det da virke, med eller uden fw!?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-02-12 20:55

Tak for mange svar, MEN, Firefox kan bruges - det lykkedes takket være link fra Clou at afinstallere, men efter genstart af PC og ny installation af Chrome kom fejlen straks igen. Jeg har kunnet bruge Chrome og Gmail i mange år, men pludselig ikke mere, så et eller andet er sket.
Jeg tror jeg indtil videre må bruge Firefox eller måske Opera, selv om det er ærgerligt. Hvis jeg så engang igen skal formatere , kan jeg jo prøve igen.
Det gælder også kun denne PC. Min bærbare har ikke problemet !!
Kunne måske prøve en systemgendannelse, men tror I det løser problemet?
Og til Klaudi: jo det er webmail.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 20:59

Citat
det er jo web-mail, eller

Kommer an på om du er logget ind 2 steder - på samme tid (crome / IE?)
og crome er trods alt lidt speciel.. MEN
Citat
Prøver igen om ...(et antal sekunder)*

så er der altså ikke kontakt til gmail
om det så er en firewall eller manglende netværk
------
har du BTW oprettet flere (netværksforbindelser)
kan det være derfor.
Se i kontrolpanel - netværk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 21:01

Er der flere brugere på din pc?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-02-12 21:09

Der er kun mig som bruger på denne PC, men vi har flere computere i huset, som sommetider kører samtidig på samme netværk (Router) og nej, jeg er ikke logget på andre end Chrome (da jeg altså kunne bruge den). Forbindelse til nettet: jamen jeg modtager jo fint mails, det kunne jeg vel ikke, hvis der ikke var forbindelse fra Gmail til nettet, eller?
Jeg fremhæver igen: Det er kun de sidste 2 dage, dette er sket, ellers er alt, som det plejer at være.

Tror I at en systemgendannelse kan klare problemet?? eller vil det være omsonst.

Sonja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 21:23

Citat
det kunne jeg vel ikke, hvis der ikke var forbindelse fra Gmail til nettet, eller?

Sagtens, men du JO ikke sende dem hvilket tyder på din firewall/netværk
blokkerer for en forbindelse.
Citat
Tror I at en systemgendannelse kan klare problemet??

Ikke hvis du har noget andet der blokkerer for 'udgangs-tilladelsen'
prøv at se dit netværk igennem.
eventuelt slå dit netværks firewall fra OG brug Windows Firewall
så er der sikkert hul igennem.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 21:28

Kan ikke komme på andet her og nu, så jeg er smuttet.
Men husk at port 443 skal være åben = ud og ind.
Du kan også tilføje ??? Google ? Crome.EXE som et sikker og pålidelig
program, i din firewall, så skulle den også gerne have tilladelse ? til både det ene og andet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-02-12 21:33

Citat
Åben for port 443 i din firewall, den samme som til Netbank

Du skal IKKE åbne for porten, du kan sagtens bruge netbank og sende mails via browseren uden den port er åben.

Er du sikker på at du har installeret den nyeeste version af chrome? HVis du har, så se om du kan finde versionen før og se om det så virker.

Som du skriver dit spørgsmål så lyder det som om du bruger Gmail via browseren og ikke fx. outlook. Hvis det er rigtigt så skal du bare glemme alt det med at åbne port og indgående og udgående servere.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-02-12 22:19

webnoob.
Uha tak for det, ja jeg bruger gmail via browseren, og kan sagtens bruge den på alle andre browsere end Chrome, så jeg dropper bare Chrome for nu, og så prøver igen efter en omformattering igen.
Gid jeg kunne dele pointene mellem dig og clou, hvad gør jeg lige ved det?
mvh Sonja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:41

Du kunne jo prøve at afinstallere chrome en gang mere, med Revo Uninstaller,
den plejer at være god til at finde det hele og rydde ordentligt op!

Hent portable version her, skal bare pakkes ud, så kan den startes i mappen.
Vælg Chrome og klik uninstall, vælg Moderate og følg vejledningen.

http://www.pendriveapps.com/revo-uninstaller/

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-02-12 22:51

Klaudi
Jeg HAR afinstalleret Chrome med Revo uninstaller (har det installeret, men den har måske alligevel fjernet For meget, for nu kan jeg slet ikke starte det igen. Jeg har haft den indstillet til at starte ved opstart, men har fjernet cromium-filerne med Ccleaner, det er måske der, det er gået galt, frygter jeg såh.. nu er jeg indtil videre indstillet på at bruge Firefox, indtil en evt. formatering, som måske kommer inden så længe.
men tak for rådet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:56

Ok, det er da godt nok mærkligt at chrome driller så'n, det plejer bare at virke!

Jeg syntes nu os at FF er lidt bedre, end Chrome, men det er jo smag og behag, bruger mest IE8

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 23:24

Citat
Du skal IKKE åbne for porten, du kan sagtens bruge netbank og sende mails via browseren uden den port er åben.

Går ud fra du har LUKKET FOR DEN PORT
for så kan du FANDME ikke komme nogen steder på nettet
PORT 443 bruges som en sikker port på nettet = sammen med diverse
sider der bruger kryptering - for at LOGGE IND
Så du må da have en SUPER maskine der ikke behøver ADGANG til???????????
Har du OGSÅ lukket for port 80??????
Spørger bare af ren og skær NYSGERRIGHED
http://www.google.dk/search?hl=da&site=&q=port+443+netbank&oq=port+443+netbank&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=13156l21750l0l22625l18l18l1l8l8l0l360l1813l2-4.2l6l0&biw=1016&bih=567&cad=cbv&sei=x7spT9_3LJC0-QbQjo3NBQ

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 23:25

Citat
webnoob.
Uha tak for det,

Og så GEN-INSTALLER DA SKIDTET
Hvor svært skal det være...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 23:31
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-12 00:47

Okay, så fortæl lige hvordan du vil åbne for porten? Skal porten forwardes fra routeren til brugeres computer, som sikkert køre med dynamisk IP? HVad nu hvis han har en firewall som ikke er på computeren, men fx. i routeren, hvordan skal kommunikationen så foregå? hvilken ressourcer skal du bruge porten?

Min bærbar bruger windows firewall og der er ikke åbnet på port 443 og når jeg tilgår Outlook Web Access, som er min mail server fra nettet, så kan jeg sagtens komme ind og se min exchange postkasse, uanset om det er fra LAN, WLAN eller WAN.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 02-02-12 08:35

Hej alle
Jeg har hverken åbnet eller lukket nogen som helst port, det har jeg overhovedet ingen forstand på, og da alt har fungeret perfect indtil for 3 dage siden, og stadig kør det på mine andre PC'er og bærbare, stopper jeg for min del her. Kan ikke følge jeres lidt langhårede diskussioner. Køre indtil videre med firefox på den pågældende PC indtil næste formattering.

mvh Sonja

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 02-02-12 08:41

Tak for svaret clou. Det var svært at vælge hvem der skulle have points, men det blev så dig.
Ideen med FF foretrækkes.