/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor på Phuket ?
Fra : gwh
Vist : 813 gange
100 point
Dato : 01-02-12 11:59

Hejsa alle Thailands farer hvilket sted skal vi vælge på Phuket ? Kata eller Karon ? Hua Hin og Khao Lak er også i spil , vi skal ikke bo i en støjene by, men bestemt heller ikke øde, der skal være til at komme til butikker og resturanter og lidt natteliv.
Vi rejser i midt November er det et godt tidspunkt med hensyn til vejr ?
Hvad gør man med penge, man kan jo ikke tage en hel kuffert fuld penge med ?
Alle synspunkter, anbefalinger/modsat, forslag, komentarer er velkomne, gælder mig til at læse jeres svar
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 01-02-12 12:49

du kan veksle danske penge til bat næsten alle steder

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-12 13:26

kontanter er en farlig størrelse at have med. taber du dem er de væk for altid.
et visa kort giver mulighed for at få tabet dækket.
og det kan bruges i det meste af verden.
med hensyn til lokalitet er det et spørgsmål om hvad du vil opleve.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-12 16:03

Hua Hin

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-12 19:47

Omkring 1.november er regntiden slut, og det (for os udlændinge) gode vejr begynder,
og varer til hen i marts,.. (det samme med priserne)
det er den bedste tid på året hvis du ønsker sol og ikke for meget varme,

Hua Hin har forbavsende mange attraktioner,
stort set alt hvad man kan ønske sig, det er nok den mest rene by i Thailand,
der er masser af ren afslapning, og det lidt mere action prægede, lige fra fra kite surfing til gokart, floating market (2 stk)
fantastiske udsigtspunkter + nogle af landets reneste og bedste badestrande,
i supermarkederne kan du købe alt hvad en moderne familie har brug for
(også kartofler)

nu skriver du ikke hvad der interesserer dig i Thailand,
en del kommer for damernes skyld, og tror (har hørt/læst) det hele foregår i Pattaya/Jomtien,
det er der også noget om, der er nok ca 10 - 20 gange så mange af slagsen i Pattaya, som andre byer
men du kan opnå præcis det samme i Hua Hin,.. og alle andre byer i Thailand,
den slags foregik og foregår stadig (også) uden turister,
det er ikke en attraktion skabt for turister, den har altid været der,

i Hua Hin er der masser af hyggelige spisesteder, barer, massage mm.
især nede ved havnen, men overalt i byen,.. hvis du hovedsagelig er til go go barer, og disko,
er det nok ikke Hua Hin du skal vælge, da byen af Kongen 'him self' er udnævnt til pæn by,
dvs. ikke for højt, og meget musik efter kl 02,00 (i hvert fald ikke officelt,..

om aftenen (der bliver mørkt omkring kl18.30 hver dag året rundt) forvandles hele byen til noget der minder om en ualmindelig hyggelig Dansk lun sct.hans, eller festlig midsommer,
der er fyldt med kulørte lamper og hyggelys i alle kroge, det er bare så fantastisk flot,
det er svært andet end at være i godt humør,

penge hæver man i en ATM automat (det samme som en DK dan/visakort automat)
en ATM automat er noget af det første du støder ind i når du kommer ind i landet,
der er omtrent lige så mange ATM som der er damer i landet
sådan ser de ud :
http://www.google.dk/search?q=atm+thailand&hl=da&prmd=imvnsfd&source=lnms&tbm=isch&ei=9oEpT9utNIvNrQeDgI2qAQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CA4Q_AUoAQ&biw=1066&bih=535
de findes i næsten alle regnbuens farver,.. ofte 3 - 5 automater ved siden af hinanden

der en 7/11(seven/eleven) butik på hvert hjørne de har næsten alt .. og åbent døgnet rundt,
visakort er det mest brugte, det koster ca. 50 kr at hæve 10,000 thb
i Thailand betaler man altid med kontanter, næsten ingen tager mod kort, som betaling

men med alle de spørgsmål du har,
skulle du nok lige kikke ind på nogle af alle de forskellige Thai-forum,
http://www.thaiguide.dk/forum/aktemner.php
http://www.dansk-thai.dk/forum/index.php
http://www.thailand.dk/
http://www.thailand.dk/forum/index.php
http://www.huahin.bangkok.com/attractions/top-ten.htm
http://www.westerntourshuahin.com/

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-02-12 20:38

Hejsa,

Tag også et kig på Ao Nang Beach i Krabi provinsen. Et super hyggeligt hotel der er Phra Nanag Inn som er familieejet og de bor der også selv. Vi har sammen med en række andre faste danske stamgæster været der siden 1991 (9 gange). Meget lækkert område med gode strande (og nu også en McDonnalds) og let adgang til øde øer og koral dyk. I bil fra Phuket tager det ca 2 timer (sydpå og hotellet henter jer og kun jer), men nu er der også kommet en lufthavn ved Krabi by (ca. ½ times kørsel fra Ao Nang)

http://www.phrananghotels.com/phrananginn/index.html

Vi har haft unge som gamle med derud både til jul og nytår og er blevet ca. 1 mdr. hver gang.

Phuket er for "turistet" for os men Koh Lanta og Kao Lak (efter genopbygningen) skulle også være fine

Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-02-12 20:46

Sorry Khao Lak

Mastercard primært, sekundært + US $ så når du langt og der er masser af steder til veksling af US $. På Phra Nang Inn er der pengeskab på alle værelser, men tyveri er nærmest ikke eksisterende på de kanter. Jeg har oplevet et festligt lag hvor jeg glemte pung og kamera på en bar i Ao Nang og næste morgen bankede det på døren og der stod en thai fra baren med mine ting og ville ikke have findeløn (det fik han nu alligevel ). Hvis Phra Nang Inn er noget for jer så send mig en PM da jeg så vil skrive til ejeren for at få jer en "special price"

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 08-02-12 01:48

Tak for svaret EA_HS. Mange brubare oplysninger Det er så godt som sikkert ,at det bliver Kata Palm Resort til solferie og udflugter derfra.
mvh. gwh.