/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Har brug for hjælp til at finde fejlen..
Fra : Hausbaer
Vist : 886 gange
200 point
Dato : 31-01-12 14:43

Hej Jeg har to CSS filer som skaber en konflikt.

http://www.thyholmloebeklub.dk/test2.php

Som i kan se virker min menu ikke korrekt.

Jeg har gravet mig frem til at det er disse to CSS som modarbejder hinanden... men kan ikke så god til CSS endnu at jeg kan se fejlen. Kan i??

CSS 1:
.bg {background: url(images/button4.gif);}
.menu {padding:0 0 0 32px; margin:0; list-style:none; height:40px; background:#fff url(images/button1a.gif) repeat-x; position:relative; font-family:arial, verdana, sans-serif; }
.menu li.top {display:block; float:left; position:relative;}
.menu li a.top_link {display:block; float:left; height:40px; line-height:33px; color:#bbb; text-decoration:none; font-size:11px; font-weight:bold; padding:0 0 0 12px; cursor:pointer;}
.menu li a.top_link span {float:left; font-weight:bold; display:block; padding:0 24px 0 12px; height:40px;}
.menu li a.top_link span.down {float:left; display:block; padding:0 24px 0 12px; height:40px; background:url(images/down.gif) no-repeat right top;}
.menu li a.top_link:hover {color:#000; background: url(images/button4.gif) no-repeat;}
.menu li a.top_link:hover span {background:url(images/button4.gif) no-repeat right top;}
.menu li a.top_link:hover span.down {background:url(images/button4a.gif) no-repeat right top;}

.menu li:hover > a.top_link {color:#000; background: url(images/button4.gif) no-repeat;}
.menu li:hover > a.top_link span {background:url(images/button4.gif) no-repeat right top;}
.menu li:hover > a.top_link span.down {background:url(images/button4a.gif) no-repeat right top;}

.menu table {border-collapse:collapse; width:0; height:0; position:absolute; top:0; left:0;}

.menu a:hover {visibility:visible;}
.menu li:hover {position:relative; z-index:200;}

.menu ul,
.menu :hover ul ul,
.menu :hover ul :hover ul ul,
.menu :hover ul :hover ul :hover ul ul,
.menu :hover ul :hover ul :hover ul :hover ul ul {position:absolute; left:-9999px; top:-9999px; width:0; height:0; margin:0; padding:0; list-style:none;}

.menu :hover ul.sub {left:2px; top:40px; right:2px; background: #fff; padding:3px 0; border:1px solid #999999; white-space:nowrap; width:200px; height:auto;}
.menu :hover ul.sub li {display:block; height:20px; position:relative; float:left; width:250px;}
.menu :hover ul.sub li a {font-weight:normal;display:block; font-size:11px; height:20px; width:192px; line-height:20px; text-indent:5px; color:#000; text-decoration:none; border:3px solid #fff; border-width:0 0 0 3px;}
.menu :hover ul.sub li a.fly {background:#fff url(images/arrow.gif) 80px 7px no-repeat;}
.menu :hover ul.sub li a:hover {background:#999999; color:#fff;}
.menu :hover ul.sub li a.fly:hover {background:#999999 url(images/arrow_over.gif) 80px 7px no-repeat; color:#fff;}
.menu :hover ul li:hover > a.fly {background:#999999 url(images/arrow_over.gif) 80px 7px no-repeat; color:#fff;}

.menu :hover ul :hover ul,
.menu :hover ul :hover ul :hover ul,
.menu :hover ul :hover ul :hover ul :hover ul,
.menu :hover ul :hover ul :hover ul :hover ul :hover ul
{left:90px; top:-4px; background: #fff; padding:3px 0; border:1px solid 999999; white-space:nowrap; width:93px; z-index:200; height:auto;}

og så

CSS B:

body {
   margin:0px 0px 0px 0px;
   font-size: 11px;
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   color: #000000;
   background-color: #FFFFFF;
}
body,td,th,tr {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color: #000000;
}
a:link {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   text-decoration: none;
}
a:active {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   text-decoration: none;
}

a:visited {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   text-decoration: none;
}

a:hover {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   font-weight: bold;
   position: relative;
}

a#event {
   font-weight: bold;
}

#today {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   font-weight: 400;
   position: relative;
   text-decoration: underline;
}

#todaylink {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
   font-weight: 400;
   position: relative;
   text-decoration: underline;
   font-weight: bold;
}

#next {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#dadada;
   font-weight: 400;
   position: relative;
   text-decoration: none;
   font-style: italic;
}

monthtext {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color:#000000;
}

#month {
   background-image: url('../Kalender/images/05.gif');
}

a span {
   display: none;
}

a:hover span {
   display: block;
   position: absolute;
   top: 10px;
   left: 0;
   padding: 5px; margin: 10px;
   z-index: 110;
   width: 150px;
   background: #f0f0f0;
   border: 1px dotted #c0c0c0;
   opacity: 0.9;
   text-decoration: none;
}

span {
   line-height: 140%;
   color: #000000;
   font-size: 11px;
   font-weight: 400;
   text-decoration: none;
}

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 13:43

Det er denne der laver balladen, i forstylesheet.css

a:hover span {
display: block;
position: absolute;
top: 10px;
left: 0;
padding: 5px; margin: 10px;
z-index: 110;
width: 150px;
background: #f0f0f0;
border: 1px dotted #c0c0c0;
opacity: 0.9;
text-decoration: none;
}

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 13:52

Super...

men kan man lave en work aroudn til problemet... fjerne jeg den fra forstyle så viser den jo ikke teksten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 13:55

Jeg ved ikke hvor den bruges, er det kalenderen? prøv at ændre
a:hover span til a:hover spaan, og se hvad der så ikke virker!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 14:00

Ja det er kalenderen der så ikke virker efter hensigten. Der kommer ikke en tekst frem når man holder musen hen over de mørke dato´er. Det ville der gøre med linien indsat.

kan prøves på www.thyholmloebeklub.dk/test2.php

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 14:02

Ja så skulle man måske lave et popup vindue som du foreslog i den anden tråd...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 14:06

Her er en CSS menu, måske den funker sammen med resten!
http://aext.net/2009/09/elegant-drop-menu-with-css-only/

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 14:08

Den kigger jeg lige på..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-12 16:17
Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-02-12 18:46

Den sidste var nem at implementere.... super nemt... Så tak for svaret

den kan ses på www.thyholmloebeklub.dk/test2.php

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 19:26

var så lidt, sad og rodede med den "gamle" menu, den kan os bruges hvis man fjerne SPAN tags i den..