/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Konvertere AVCHD
Fra : marc43
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 30-01-12 23:14

Mit videokamera optager i AVCHD. Jeg søger et gratis videoediteringsprogram, der kan håndtere formatet eller et gratis program, der kan konvertere hver enkelt fil, hvorefter jeg kan behandle dem i mit konventielle videoediteringsprogram. Meget gerne den første mulighed.

Venligst gerne svar fra dem, der har erfaring med programmerne. Jeg har prøvet at google flere gratisprogrammer, men når man så skal bruge dem, så er de ikke gratis alligevel eller også så kan man kun konvertere fx. i et minut. Jeg er også villig til at betale, men ikke programmer til fx. 500 kr.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-01-12 23:34

live moviemaker virker fint og det er gratis.

http://explore.live.com/windows-live-essentials-movie-maker-get-started

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-12 14:02

Har ikke prøve at konvertere AVCHD filer, men jeg vil tro at Format Factory kan klare det,
det er gratis og kan "næsten" konvertere alt!

Det vil gerne installere en toolbar fra Ask.com, slå det fra hvis du ikke vil have den!

http://format-factory.dk.malavida.com/d5050-download-gratis-windows

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-12 16:49

Jeg bruger et program der hedder Daniusoft Video Converter Ultimate. Det er ikke gratis men man kan altså lige lave et lille fif så kører den. Bare sig til så skal jeg

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 31-01-12 22:50

Hm. Jeg prøvede lige moviemaker. Jeg har prøvet det før og det er meget brugervenligt, men kvaliteten bliver forfærdeligt og der kommer en ramme på videoen, så billedet bliver mindre. Desuden så kan du kun gemme i WMV. Typisk MS

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 07:53
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 07:56

Citat
Hm. Jeg prøvede lige moviemaker. Jeg har prøvet det før og det er meget brugervenligt, men kvaliteten bliver forfærdeligt og der kommer en ramme på videoen, så billedet bliver mindre. Desuden så kan du kun gemme i WMV. Typisk MS

Hvordan har du sat udputs kvaliteten, der findes flere muligheder.
Sort kant kan du fjerne med Formatoz

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 08:01
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 08:06

En anelse hurtige end Formatoz

Multiple Input Formats
Support a wide range of video formats including AVI, FLV, MOV, MP4, MPG, M2TS, MTS, RMVB, AVCHD, MKV, WebM(V8), QT, WMV, VOB, 3GP, 3GPP2, DivX, and more

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 02-02-12 16:35

Tak for svaret Fijala.

Det var nok dig, der kom tættest på. Det har nogle problemer. Bl.a. Så forsvinder lyden efter 25 sek. men det førte mig til et kanonprogram, der hedder AV4U. Det koster godt nok næsten 400 kr. men det er alle pengene værd. Både i sparet arbejde og meget bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-12 17:06

marc43

Daniuosoft drillede det med at lyden forsvinder efter 25 sek??
Det har jeg godt nok ikke oplevet før og jeg bruger det endda meget ofte. Jeg downloader en del film og omkonverterer dem til de formater der nu er aktuelle. Men det er jo heller ikke et gratis program som jeg sagde, så måske det er i prøveversionen man mister lyden efter 25 sek.
Jeg havde bare et fif til hvordan det blev gratis

AV4U vil jeg da lige kigge på om det skulle være bedre en mit. Og hvis det så også kunne være lidt hurtigere så var det helt super.