/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjemmenetværk
Fra : Nul7
Vist : 790 gange
300 point
Dato : 30-01-12 20:15

Jeg har to pc-er med win 7. - B kan godt kommunikere med A.men A kan ikke kommunikere med B.... A køre trådløst og B køre med kabel. Er spørgsmålet forstået ?
Jeg håber der findes en løsning, I plejer at være så dygtige.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:19

Tror ikke WIN7 er med på det = du gerne vil have det til
Altså at dele filer på maskinen/ rne.. noget med sikkerheden at gøre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-12 20:24

Win 7 kører med Hjemmegruppe og for at få dem til at snakke sammen begge veje skal du ind i Hjemmegruppe og logge på den med den kode du kan se på den enkelte pc.

Start - KOntrolpanel - Netværk og Internet - Vælg indstillinger for hjemmegruppe og deling. Der finder du koden.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-01-12 21:25

Fijala: det lykkes ikke for mig at få A til at kommunikere med B.
På kortet under netværk har jeg begge pc-erne, der er godt nok stiplede linier fra pc-erne til routeren. Det gældr på begge to. Alt fremgår som om det er ok. måske har nomore ret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-12 21:45

Jeg har en pc med win 7 på lankabel, en anden pc med XP pro på lankabel, en tredie bærbar med Win 7 på trådløst, en media spiller på lan kabel, og et suround på lankabel. Den kan alle snakke sammen når bare de har hjemmekoden til netværket som jeg beskrev tidligere. Jeg henter og sender og afspiller på kryds og tværs på de pcer der er på netværket og fra mi media spiller ser jeg film, hører musik, viser billeder og det er forskellige pcer det hele ligger på.

Selvfølgelig ligger et hele på ogs¨på en NAS server som backup og alle kan smide fielr ind på den fra hvilken som helst pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-12 21:46

Hvad kan du se i Computer under Netværk?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-01-12 21:58

Som jeg beskrev sidste gang kan jeg se begge pc-erne.
Jeg har kontrolleret at de har den samme kode.
Kan det være noget med navneforvirring? Jeg tror jeg har løbet sur i dem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-01-12 16:36

Prøv at gå i

Start - Kontrolpanel - Netværk og delingscenter - Hjemmegruppe - Start Fejlfindingsværktøjet Hjemmegruppe - Klik på Avanceret og sæt flue ben i Anvend reperationer automatisk

og se hvad der sker

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-12 20:28

Hvis Windows firewall er aktiveret så prøv og deaktivere den, på begge maskiner.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-01-12 21:18

Jeg har prøvet jeres gode råd, og er kommet dertil, at der i en boks er registreret et sikkerhedsprogram "Kaspersky sekurita er installeret på computeren" jeg har en prøve installeret, computeren er ganske ny. Kan den være årsagen?

Et råd der kom frem var at starte på en frisk hjemmegruppe, hvis jeg kan.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-01-12 21:25

Kaspersky er et antivirus program, og man kan kun have et af den slags programmer på sin pc. Hvad bruger du ellers som antivirusprogram.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-02-12 15:20

På A pc-en er der Microsofts security essentials på B er der Kaspersky som jeg vil slette ved udløstiden, for jeg vil instalere Microsofts.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-02-12 16:05

Nu er jeg nået så langt, at jeg kan åbne B pc-en med A ved at deaktivere Kaspersky, men jeg får kun vist den printer som vi deler ikke dok. m.m. Jeg har ellers given den lov til det.
Kan du følge med Fijala?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-12 19:45

De ting du vil dele, mapper eller et helt drev for den sags skyld, kan du senere gå ind og højreklikke den specifikke og vælg - Del med - Avanceret deling - Avanceret deling. Der sætter du flueben i Del denne mappe. Nu skulle den gerne dukke op i de andres pcers stifinder. Du kan navn give dem til et sigende navn og du vil nu kunne finden den i netværk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 01-02-12 19:49

Kaspersky er et super godt program til det den skal, men det kommer jo til at koste noget pr år efter udløbs tiden. Så det lyder fornuftigt at du fortsætter indtil det er udløbet.
Jeg har selv i mange år kørt med både AVG Free og Avast Free, og da Microsoft Security Essensial kom på banen valgte jeg at slå over på den på samtlige mine pcer. Det gik egentlig ok, men jeg er alligevel gået tilbage til Avast Free som er bedre efter min mening. Den scanner regelmæsigt, du har mulighed for at scanne helt ude i roden inden windows starter. Og den fjerner og finder mere. Så mi anbefaling om du vil er at du skal bruge Avast. Men det er smag og behag, jeg ville bare lige give mit besyv med.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-02-12 15:55

Fijala, tak for dine gode råd, angående antivirusprogram tager jeg sikkert Microsoft Security Essensial Nu er det lykkes mig med din hjælp at få det til at fungere, samt en hel del viden om hjemmenetværk, tak for din tålmodighed.

Hver gang jeg skriver et svar i Kandu vil min markør ikke virke ordentligt, derfor kan jeg ikke altid
ændre min formulering. Trals.

vh. 07

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 03-02-12 10:16

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-02-12 10:41

Mht det med markøren er det akkurat det samme her hos mig. Men hvis du stiller markøren hvor du vil men ikke kan se den så er den det rigtige sted alligevel.
Godt du fik det til at vikre med netværket og god fornøjelse med det du fremover vil nyde med de udviddede muligheder.

Hvis du har en lille netbook uden dvd drev i kan du også bare koble den til hjemmenetværket, dele et dvd drev i en anden pc og installere via den i stedet for. Der er mange muligheder.