/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
installere ny font
Fra : ingelein
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 30-01-12 17:49

Hej
Jeg prøvder på at downloade og installere fonten "Scriptina". Det lykkes desværre ikke - Når jeg har udpakket zip filen og overført den Fonts via kontrolpanelet, får jeg kun enkelte bogstaver.
Cry - Why?
Mange hilsner
Ingelein

Ps. Win XP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 17:55

Er det denne du har hentet?

Den virker her, på XP

Scriptina Pro
http://www.dafont.com/scriptina-pro.font

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-12 18:16

Hej Klaudi
Hvad gør jeg med filen? Den kan jo ikke umiddelbart gemmes i Fonts, fordi det er en zip fil. Når jeg åbner filen er der 5 eller 6 filer? Skal de unzippes alle sammen?
hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : finosen

Dato : 30-01-12 18:18

Nydelig skrift.

På min XP Pro fungerer hvert et bogstav.

1: dowdload skriften fra dafront, eller et andet sted.
Udpak spriften i "hentede filer".
2: smid skriften ind i mappen "Skrift". Kun den med det grønne o. Lad resten være.

Så skulle det vist virke. Det gør det her hos mig.

Og det er da en ret speciel skrift, må man nok sige.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 18:20

Du skal pakke den ud og kopiere den til c:\windows\Font

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 18:22

Hvis du henter den fra link, så er der kun 1 fil i zip-filen, pak den ud til c:\Windows\Fonts

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-12 18:35

Ja der er så flere filer, men kun 1 font fil, denne her, Scriptina Pro.otf

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-12 18:50

Hej Klaudi
Du er efterhånden en god " støtte" for mig - Desværre virker smileyerne ikke længere for mig . De popper op, jeg taster en af dem, men der kommer ingen på beskeden.
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 18:55

Der er da op til flere smilier på

Fik du den fine skrift til at virke?

Kommentar
Fra : finosen

Dato : 30-01-12 18:56

Det er KUN *Scriptina Pro* som skal puttes ned i skrift-kufferten.

Det firkantede symbol med det grønne o på

Der er 3-4 andre ting i mappen - og de skal IKKE smides i skrift-kufferten.

Prøv det, Ingerlein - Så virker det sikkert snart.

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-12 21:58

Hej Ingeline!
Prøv at se dette link, her er nok noget du kan bruge fra mit fernlager:
http://www.4shared.com/folder/exip6AGU/Danske_FONT_arkiv.html
Her er masser af FONT's som er med æøå og ÆØÅ m.m.
Fontviewer.exe er et program, som kan vise fonte fra andre steder, end der hvor windows placere dem. Du kan se hvordan de tager sig ud, og programmet kan nstallere de valgte fonte.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-12 20:05

Tak for svaret Klaudi.
hilsen Ingelein - Ps. troede at jeg allerede havde accepteret for længe siden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-12 21:12

velbekomme