/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gratis ruteplanner program
Fra : pejath
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 30-01-12 14:30

Hvordan laver man nemmest en form for ruteplanlægning? Tid, km og muligheder for rationelt at ændre en rute til minus, f.eks. 1-2-3-4 færre standsninger, på turen.
Jeg har en Garmin nüvi 760 og en pc til rådighed. Google Earth er på min pc, EasyGPS har jeg også liggende på pc.
Vi skal bruget det til at optimere en friskolebusrute, så det skulle gerne holdes uden omkostning fordi skolen ikke har bedt om det.
Sådan mere for egen nysgerrigheds skyld I ved nok.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-12 14:40

Google map

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-12 14:55

Papir, blyant og landkort virkede udmærket for få år siden....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-12 15:06

Citat
Vi skal bruget det til at optimere en friskolebusrute, så det skulle gerne holdes uden omkostning fordi skolen ikke har bedt om det.

Havde skolen, eller det offentlige tænkt på det samme havde de først sendt opgaven i udbud og derefter valgt en løsning der trak ud mens leverandøren havde begge arme nede i kassen.

Kommentar
Fra : laurits1239

Dato : 30-01-12 16:19

Du kan lave din egen rute på: http://iform.dk/ruteplanner/tegn
Den har hjulpet mig en del

Kommentar
Fra : pejath

Dato : 31-01-12 00:02

Tak for ideerne!
Foreløbig er det blyant og papir som er tættest på det optimale, men jeg havde håbet på en mere spændende måde.
Jeg har selv været inde på tyre.dk, en side som påstår at kunne gøre det, men jeg kan ikke få prg. til at køre. (

Kommentar
Fra : pejath

Dato : 31-01-12 00:04

UPPSSS!!!
Det hedder tyre.tk sorry!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-12 05:53

Man kunne også sætte sif i en bil og køre ruten, det er sådan at hovedoplysningerne i GPS er kommet ind i systemet.

Kommentar
Fra : pejath

Dato : 31-01-12 08:10

Jeg har faktisk overvejet det med at køre turen. Det var sådan den første tur startede, så man kan se hvor det vil være praktisk at læsse på og af, vendemuligheder o.l.

Så kan man gemme punkterne i gps og overføre dem til pc prg. easygps. Der kan man slette eller lave ruter ud fra de waypoints som findes på gps'en. Man markere såmænd ikonet route, klikke på de waypoints man skal "besøge" og så gemme i gps'en.

Jeg troede bare man ku finde noget "fancy" programmel på free basis, som kunne imponere dem omkring mig.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 31-01-12 17:11

Jeg bruger tit ruteopmåleren på http://www.motion-online.dk/rutemaaler.htm
Den har en funktion der hedder "Snap rute til officielle veje" og når man bruger den finder den, den korteste vej mellem punkterne.
Men du har ikke mulighed for at gå ind og flytte punkter lige som på IFORM ruteopmåler