/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
havørred
Fra : peternielsen92
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 30-01-12 00:45

jeg skal ud og fiske havørred med min far ved iseforden ved holbæk, hvor er der bedst at fiske?

jeg kommer selv fra københavn, men vi har aftalt at smutte afsted, når isen smelter.

Hvor er der godt og hvad spiser den nu?

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-12 07:04

Jeg bruger altid noget som går " langsomt" på denne årstid . Dvs kyst wobler ( gul/rød) -et blink som hedder smelt ( et blink som er ca 12-14 cm langt og vejer ca 15g) eller /og et par stænger ude med vandkugle og regnorm...
Jeg har set et par stykker bruge flue på denne årstid ,men har dog aldrig selv prøvet .

Knæk og bræk

sverola

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 30-01-12 08:31

Når vejret er koldt, plejer jeg at bruge. Blink i lyse farver. Du kan også binde en rød rejeflue, ca. 50cm over blinket. Så ser det ud som om tobisen jager en reje. Set fra ørredens synsvinkel.

I stedet for regnorm kan du også bruge børsteom. Men de koster lidt mere.

Godkendelse af svar
Fra : peternielsen92

Dato : 08-02-12 12:40

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-02-12 15:51

Selvtak.............

Håber i har fiskelykken med jer..
Jeg tror jeg hellere må tage mig en tur også når vi nærmer os marts