/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvem bliver næste
Fra : nomore
Vist : 533 gange
11 point
Dato : 29-01-12 10:39

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 10:57

Det gør BRUGERNE af disse sider -

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-12 11:09

Mit gæt er Youtube, hvis de ikke er for magtfulde for myndighederne.

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 11 point
Dato : 29-01-12 11:48

Du strør sandelig ikke om dig med pointene.

Til spørgsmålet "det ved jeg ikke"

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 29-01-12 12:08

Hvordan kan de lukke en hjemmeside, uden nogen retssag...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-01-12 13:32

Cimbombom, politiet har altid lov til at standse en forbrydelse, det kræver heller ikke en retssag at standse et bankrøveri.
Youtube er (stort set) lovlig, det meste af det der ligger der er lovligt, og når de bliver gjort opmærksom på at noget er ulovligt, så bliver det fjernet. Prøv f.eks. at oploade en Prince sang, der går ikke ret lang tid inden den forsvinder igen.

Spørgsmålet er så om det bør være ulovligt at have en side hvor brugere kan dele hvadsomhelt, også ting der er ulovlige. Det lader til at det skal være ulovligt, at man ikke må hjælpe andre med at dele tyvekoster. Desværre betyder det også at det bliver svært at dele helt lovlige ting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 13:42

Det hele kan da klares ret simpelt....

Lad ALLE login på fildelingsider mod et gebyr på f.eks. 10$. Det gælder så 10-15 min. og skal derefter fornyes

Pengene skal så naturligvis tilfalde "samfundet"

Det vil sikkert ikke give de store penge da det ikke længere vil være interessant for (ulovligheder)folk....

Så "selvmordet" er en kendsgerning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-12 13:48

Man kunne frygte at de også gik efter de sider hvor folk har en virtuel backup, hvor der sikkert også ligger en pokkers masse ulovlige ting.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-01-12 14:01

Et af de store problemer er at finde ud af hvornår det er ulovligt. Hvis jeg køber en CD, ripper den og lægger den på min hjemmeside, så jeg kan høre den på arbejde er det vel ikke ulovligt. Man hvis andre downloader den, så er det ulovligt. Hvordan vil "myndighederne" kontrollere den slags?

Med hensyn til hvem der bliver den næste, det gør sikkert den næste der vokser sig stor. Og deri består det næste problem, man kan lukke én service i dag, og i morgen dukker der en ny side op.

Jeg forstår udmærket at musik og filmindustrien forsøger at få stoppet det omfattende tyveri af deres egendele, men det skal ske uden store gener for lovlige borgere, og uden overtrædelse af folks ytringsfrihed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 14:51

Citat
Hvis jeg køber en CD, ripper den og lægger den på min hjemmeside, så jeg kan høre den på arbejde er det vel ikke ulovligt

Jo - hvis andre har adgang til din hjemmeside - er det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 14:53

Citat
men det skal ske uden store gener for lovlige borgere

Sådan er det allerede.....

Lovlydige har slet ingen interesse i disse sider - dem besøger man kun hvis der er "skumle" hensigter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 14:54

Siderne er ene og alene oprettet for at bryde loven lovligt

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-01-12 15:08

Refi, Jeg kan vel ikke gøre for at folk falder over det musik, jeg har til at ligge på min hjemmeside...
Der er folk der bruger megaupload til helt lovlige formål, men det er givet at langt det meste er ulovligt.
På samme måde som danske peecee.dk, det bliver bl.a. brugt af brugere på kandu.dk, når de vil dele billeder i forbindelse med spørgsmål, men det er sådan set intet til hinder for at bruge siden til ulovlige formål.
Man kunne jo også forestille sig at systemkritikere i Kina eller Syrien brugte siderne til at distribuere film som myndighederne vil censurere. Er det et lovligt eller ulovligt formål?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-12 16:38

Jeg kunne fint tilpasse mig en 'fildelings side' hvor man betalte.
Men hvem skulle lige klare den sag, for dem bag en sådan side
skal jo også tjene LIDT.
Samt hvad vil der så komme op på sådan en side.
Det nærmeste man kommer lovlig fil deling er vel denne side
http://www.archive.org/details/prelinger
Men er lidt i tvivl om det???

Mon ikke Rapidshare også er på LISTEN.
Men serveren ligger ? vistnok i Scwish, som er et neutralt land
hvad så.....boycut af landet - til de lukker ned?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-01-12 17:27

Nomore, hvad skulle det hjælpe at betale for en fil-delings-side, det meste af det der "deles" er jo ulovligt?

Man kan godt spærre adgangen til en server der står i Schweiz, eller hvilket som helt andet land, det kræver bare noget arbejde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-12 20:05

Citat
hvad skulle det hjælpe at betale for en fil-delings-side, det meste af det der "deles" er jo ulovligt?

Dato : 29-01-12 13:42
Citat
Man kan godt spærre adgangen til en server der står i Schweiz, eller hvilket som helt andet land, det kræver bare noget arbejde.

Kender det fra Kina, men internettet eksisterer jo stadig udenfor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 21:02
Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:16

Tak for svaret Klatterup.
Derfor jeg spurgte...