/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tv2 via Tagantenne og Boxer Boks
Fra : Avant85
Vist : 1327 gange
300 point
Dato : 27-01-12 20:26

Jeg købte BOXER Boks sidste sommer, hvor jeg døjede med skarpheden på billedet ved Tv2 og Tv2-Nord
Jeg fik at vide, både ved boxerHotline og ved forhandleren, at jeg skulle have en Tv2-antenne

Det fik jeg så fat i Og det virkede

Så blev det d. 12.01.12 Og nu har jeg problemer med at både billed og lyd "knækker" og også knækker fra hinanden. (stumfilm)

Jeg har forsøgt at komme igennem til boxer, men det er vist helt umuligt.

Er der nogen ide, derude altså om, hvorvidt jeg kan afhjælpe problemet og med hvad

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-12 20:30

Signalet blev jo ændret den 12, så det kræver noget mere af dit udstyr, f.eks din fordelerboks, kabler og antenne, så prøv lige at tjekke det igen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-12 21:50

Det lyder for mig som om det godt kunne være et antenneproblem - den skal jo kunne modtage det digitale signal efter den sidste ændring -
der er et lille udvalg at kikke på her:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/udendoers-antenne/udendoers-antenne.asp
jeg har selv investeret i Goobay-antennen, som jeg samtidig anvender til FM-radio - jeg er vældig godt tilfreds med den, og den fylder ikke meget oppe ved skorstenen .....
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-12 21:58

Noget kan tyde på at frekvensområde for din TV2 er flyttet eller at din antenne ikke er god nok.

Her er en liste over de frekvenser der sendes TV2 på http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/

Din antenne skal være beregnet (afstemt) til den frekvens der skal modtages for at få den optimale kvalitet.

Du kan muligvis alt efter model af dit TV under indstillinger se signalstyrke og bitfejl på dit antenne signal, hvilket kan hjælpe med at finde fejl på din antenne installation.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-12 22:00

Læs dette nu annullerede spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg160122.aspx

Citat
Fejlen lokalisret til gl. antenneforstærker og div. filtre, efter frakobling af disse fungerer alt og helt iorden

TV2 + DR ændrede signalet den 11.01.2012

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 300 point
Dato : 28-01-12 06:05

En TV2 antenne ja det var sku i gamle dage man brugte dette

Idag er der mere krav til kablerne og skærfningen på kabler ne samt samlinger og stik

1 gitter antenne
2 fuldt skærmet stik http://www.av-connection.dk/?PGr=3650&ML=316 af denne type du kan selv lave dem til under 100kr imellem stik i væg og tv

Evt gammel frikvensfordeler anbefales at fjerne og udskiftes til f-con samling

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-01-12 09:32

Har du "geninstalleret" kanalsøgning igen?

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 28-01-12 15:13

Tak for svaret rotw.