/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
flere antivirus programmer
Fra : ferik
Vist : 766 gange
500 point
Dato : 26-01-12 16:20

? kan man køre med flere anti programmer samtidig
jeg tænker bl a på mailwarebytes
http://www.datatid.dk/faa-hjaelp-til-at-stoppe-onde-programmer?source=update&utm_source=IT-Update&utm_campaign=f06c39c679-IT_update_26_01_2012&utm_medium=email

jeg kører
Window 7
Chrome
AGV
Office 2010

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-01-12 16:29

malwarebytes er ikke antivirusprogram

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-12 16:39

Malwarebytes kører fint med de andre, det er kun to rene antivirusprogrammer der konflikter.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 26-01-12 17:01

Nogle antivirus programmer kan godt køre på samme maskine, medens andre ikke kan.
Det har noget at gøre med det enkelte programs virus definationsliste at gøre, som andre programmer fortolker som en virus.
Virusprogrammer er som mennesker: Nogle er inteligente medens andre tror de er det!
Sådanne programmer har hver sin fordel og ulemper, hvilket gør, at man en gang imellem bruger to programmer til en sådan opgave.
F.eks. bruger jeg CC-cleaner og Wise PC Enginer til rensning af registreringsdatabasen. - Her finder de ikke helt det samme smuds i krogene, og derfor bruger jeg begge programmer.
Det samme kan nemt forkomme med virusprogrammer.
Så prøv dig frem, og laver det knuder på den røde tråd, så afinstallere det dårligste.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 29-01-12 14:32

Tak for svaret severino.