/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Pro - Systemgendannelse
Fra : bigfool
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 26-01-12 10:25

Jeg kører med Servicepack 3 DK, og her til morgen, da jeg startede PC'en op, kom den der velkendte opstartslyd ikke, og senere ville mit Avast Antivirus ikke starte op. Når jeg efterfølgende går ind i Avast-programmet for at aktivere det, nægter det at gå i gang - Hverken "Start program",. "Fix now" eller "Update".

Computeren har kørt uden problemer i lang tid, så jeg prøvede at lave en systemgendannelse; først med datoen i går, så i forgårs etc. etc., men dette lykkedes ikke.

Det virker som om at en eller flere Windows filer mangler eller er "korrupte", men hvad kan jeg gøre at at få normaliseret styresystemet og ikke mindst Avast?

Hilsen Bigfool

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 26-01-12 10:35

hej bigfoo !
sæt xp cdrom i drevet og i kør (windows tast + r) skriver du -
sfc /scannow
den tjækker så din pc ;
måske skal du først fjerne sp3 fra tilføj/fjern programmer i kontrol panel,det kan osse være at dette er nok ???
hjælper dette ikke kan du boot`` fra xp cdrom og vælge at reperer systemmet;spring tilbudet om r for at gå i genoprettelse konsul først.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-01-12 13:07

Hej xou og foreløbigt tak

Jeg har nu scannet med Windows cdrom'en; det tog ca. 20 min. og derefter lukkede programmet.
Efterfølgende har jeg haft booted fra cdrom'en men når jeg har trykket på "R" for at reparere, vil programmet have en administratorkode. Jeg har selv i sin tid installeret windows, men husker ikke at have indtastet en kode. Jeg gættede på nogle talkombinationer, men efter tre forgæves forsøg bliver jeg smidt ud

Har også haft kørt en scanning med mit SuperAntiSpyWare, der fandt et par småting, men det hjalp heller ikke.

Har du endnu et godt råd?

Hilsen Bigfool

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-01-12 13:40

I stedet for at prøve at skrive et password, har du så prøvet bare at trykke på enter. Efter hvad ejg ved skal du også helt frem til Intstallation, hvor du også bliver spurgt om "R", og her skal du så trykke "R" og enter, men pas på, trykker du forkert her, starter du en nyinstallation.

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 26-01-12 20:07

Tak for svaret xou. Ikke at det hjalp, som du kan se ovenfor, men du "provokerede" mig til at gøre andre tiltag;

Jeg tog chancen og afsinstallerede Avast hvorefter jeg geninstallerede programmet, og efter en laaaaaaaaang scanning, (ca. 2 timer), lod programmet sig igen aktivere, og funker nu igen, inkl. div. Windows-lyde, og jeg er igen en glad sjæl - Hvad der rent faktisk var sket, finder jeg/vi nok aldrig ud af, men pyt - Jeg er kommet videre

Mange hilsner - Bigfool