/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal man bo i Berlin?
Fra : Jaffe123
Vist : 3064 gange
100 point
Dato : 26-01-12 08:50

Min kone og jeg tager en smut til Berlin til April. Vi har aldrig været der før, men regner med at skulle rundt og se lidt af hvert, af de ting man nu skalse. Jeg søger i den forbindelse på hoteller, men er i tvivl om hvilket område det er bedst at bo i? Hjælp!!?
Jesper

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-01-12 09:33

Hotel Astoria, Fasanenstrasse 2 kan anbefales. Vi boede der sidste sommer. Det er et mindre hotel med en fin morgenmad og det ligger i roligt kvarter 5 min. gang fra Kurfürstendamm, Berlin Zoo, Gedänknisskirche 10 min. til Brandenburger Tor osv. 300 meter til U og S Bahn. Gode spisesteder i nærheden. Og så er det rimelig billigt. Vi bookede gennem Hotels.com men fik at vide dernede at vi næste gang bare kunne ringe direkte, så ville det blive endnu billigere
Køb desuden et kort til U og S bahn, så I kan køre ubegrænset med dem 24/7 - det er en rigtig god investering! Er I i bil derned, så er der et P-hus lige om hjørnet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-01-12 17:09
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-01-12 19:13

Vi var i Berlin i august 2011 og boede på:

Hollywood Media Hotel
Kurfürstendamm 202, Charlottenburg

Det var rigtig godt og lå meget centralt.
Bookningen foretog vi på www.booking.com

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-01-12 19:15
Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 26-01-12 20:47

Mange tak for de forskellige links. Jeg vil også gerne høre lidt om, hvilke områder der er gode at bo i? Jeg har lidt svært ved at få overblik over Berlin på et kort
Jesper

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-01-12 21:47

Det mest væsentlige ved at finde et godt bosted, er at det er nær ved en U / S Bahn station og køber du som sagt så et Turistkort på f.eks. 72 timers kørsel, kan man komme vidt omkring uden at overanstrenge sig. Det er absolut anbefalelsesværdigt (og så er der en stak rabatkuponer til alverdens ting inkluderet, så prisen bliver endnu lavere).
Elles må jeg sige: Find det store grønne område Tiergarten med rundkørslen i midten (flot statue her) og tag så området umiddelbart sydvest herfor (omkring Kurfürstendamm) og videre mod øst (stadig syd for) over til floden Spree og følg den mod nord og vest tilbage til Tiergarten, så har du i store træk cityområdet.
Men igen - man kan sagtens gå området igennem fra ende til anden, men så er det altså rart ikke at skulle GÅ tilbage igen, men kan tage Ubanen.
Jeg betragter selv Potzdamer Platz som en slags turistmæssig centrum for seværdighederne.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-01-12 22:38

Allerførst skal du beslutte dig for om I skal bo i Øst- eller Vestberlin. Selv foretrækker jeg Vestberlin.
Kurfürstendamm ligger centralt - tag evt. en turistbus, som kører rundt i hele Berlin.
Så ser I det vigtigste, og I kan springe af og på bussen undervejs. Vælg evt. en af de ture, hvor sejltur er inkluderet. Hvis vejret er godt, er det en rigtig fin tur.
Husk også at se det store Shoppingcenter KaDeWe ( www.kadewe.de) , som ligger på Kurfürstendamm. Og drik masser af cocktails, som ikke koster alverden i Berlin

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-01-12 22:39

Undskyld :

KaDeWe ligger på Tauentzienstraße, som er en forlængelse af Kurfürstendamm...