/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flytning af brusekabine
Fra : jorael
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 25-01-12 18:09

I badet i kælderen skal der monteres højvandslukke; det betyder at en del af flisegulvet fra 1960'erne skal brækkes op; ønsket er også, at badekarret erstattes med brus. Afløbet sidder under det indmurede badekar. Vi gerne starte med højvandslukke og vente med resten til vi har klarhed over hvilken løsning, vi ønsker.
Som en midlertidig foranstaltning overvejer vi at anskaffe en brusekabine. Den vil om ca 4 måneder fint kunne finde anvendelse et andet sted.
Er det muligt at adskille, flytte og geninstallere en på det tidspunkt ca. 4 mdr gammel brusekabine fra IFÖ, eller er det for bøvlet og usikkert?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-12 18:31

Ja det er der ingen ben for at gøre

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-01-12 19:59

Ja en brusekabine kan altid flyttes og bruges andre steder ligesom en maskine.

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 25-01-12 20:47

umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor ikke vælge en løsning hvor højvandslukker monteres udenfor hus/bolig - det giver større sikkerhed og koster normalt også mindre idet der ikke skal ske andre arbejder -

http://www.bolius.dk/typo3temp/pics/6c8a647292.jpg

Kræver blot en plastbrønd og betondøksel

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 25-01-12 20:59

Til Steen 69. Og der er ikke andre ulemper mht at holde en nedgravet højvandslukke rent? Jeg har forstået, at dersom der også er tilsluttet en vaskemaskine til afløbet, skal højvandslukket rengøres ca. hver anden måned.
Mao kan man trygt have det nede i plastbrønden uden at frygte for tilstopning o.lign.?

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 25-01-12 23:41

ja sagtens -

desuden skal du være opmærksom at det ikke blot er foran gulvafløb i kælder du skal ha sådan en monteret- fordi faldstamme (r) der går ovenpå før et gulvafløb ellers blot vil lede vandet ud hvis tryk udefra stiger -

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 26-01-12 16:37

Tak for svaret rotw. og jer andre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-12 01:46

Det var så lidt