/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel (autofunktion)
Fra : viskinge
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 25-01-12 18:02

Hej

Jeg sidder og skal lave nogle lister, hvor jeg gerne vil have linie nr. på
Er der ikke noget med at man bare kan skrive 1 i felt a1, og så "trække" nedad, så den selv skriver
osv. nedad
Jeg kan ikke huske hvordan man gør, med tal. Skriver jeg feks mandag i a1 og trækker på krydset
skriver den automatisk:
tirdag
onsdag
tordag
osv. nedad.
Den nægter at gøre det med tal, hvad har jeg glemt ?????

MVH

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-12 18:09

Det burde virke, men det gør det så åbenbart ikke.

Prøv at skrive 1, 2 og 3 i de første tre rækker. Marker alle tre celler og træk så nedad - så plejer det at virke.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-01-12 18:10

En andet og mere driftsikker løsning er at skrive 1 i den første række (her A1) og så skrive =A1 i cellen nedenunder (her A2). Formlen i A2 trækkes nu nedad.

Simon

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-12 19:01

Hvis du skriver 1 2 3 og markere alle 3 celler og så trækker i nederste højre hjørne, så kan du få talet til og stige som du gerne vil.

Kommentar
Fra : peternielsen2

Dato : 25-01-12 19:03

Hej

Jeg plejer også at gøre som "sion" skriver i sin første kommentar. Husk at tage fat i markeringen på den lille firkant som kommer i nederste højre hjørne af markeringen.

@sion: Det du skriver i din anden kommentar. Så kommer der da bare til at stå 1 taller i rækken. Du skal skrive 1 i falt A1. I felt A2 skriver du =A1+1. Så kan du trække falt A2 nedad.

Håber du finder ud af det.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-12 19:57

skriv 1 i det første felt. Fang cellen med musen og hold ctrl nede så kommer de fortløbende. Hvis ikke du holder ctrl nede kommer der bare til at stå 1 hele vejen

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-01-12 20:03

Peter, du har helt ret. Jeg glemte selvfølgelig at skrive +1.

Simon

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-12 23:53

Du kan oprette udfyldningslister, hvis excel har "glemt" det.

Oprette en brugerdefineret udfyldningsserie eller sorteringsrækkefølge
Du kan oprette en brugerdefineret serie eller sorteringsrækkefølge ud fra eksisterende elementer, du har vist i et regneark, eller du kan skrive listen forfra.

Hvis du allerede har indtastet listen med elementer, du vil bruge som en serie, skal du markere listen i regnearket.

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Lister.

Klik på Importer for at bruge den markerede liste.
Hvis du vil skrive en ny liste, skal du markere Ny liste i boksen Brugerdefinerede lister og derefter skrive værdierne i boksen Listeelementer, idet du begynder med den første indtastning. Tryk på ENTER efter hver indtastning. Når listen er færdig, skal du klikke på Tilføj.

Bemærk! En brugerdefineret liste kan indeholde tekst eller tekst og tal. Hvis du vil oprette en brugerdefineret liste, der kun indeholder tal, f.eks. bestillingsnumre, skal du først markere tilstrækkeligt mange celler uden indhold til, at de kan indeholde listen. Klik på Celler, og klik derefter på fanen Tal i menuen Formater. Anvend tekstformatet på celler uden indhold, og skriv derefter listen med tal i de formaterede celler.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 08-02-12 23:48

Tak for svaret sion.