/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Nybegynder savner hjælp
Fra : supermusen
Vist : 1217 gange
200 point
Dato : 25-01-12 10:47

Hej allesammen,
Jeg er så glad for jeres gode svar, så jeg håber også, I kan hjælpe mig dennegang.
Jeg har købt et domænenavn og et webhotel, men nu skal jeg så i gang med at lave en hjemmeside. Hvordan gør jeg det lettest?
Jeg har både en Mac og en PC.
Jeg har førhen brugt noget, der hed 123hjemmeside men der kunne jeg vist ikke bruge mit domænenavn?
Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke har meget forstand på at bygge hjemmesider op, så det skal helst være "hjemmeside for dummies"
Knuz fra
Supermusen

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-12 10:56

Måske kan du få hjælp her:
http://www.nemprogrammering.dk/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-12 11:05

Der er mange muligheder!

Enten selv at programmere siden, eller lave siden via en template (skabelon), eller lave siden med hjælp af et CMS system, som f.eks WordPress, Joomla, Drupal eller Magento m. fl!

det afhænger helt af hvad og hvordan du vil have siden til at se ud, og hvilke funktioner siden skal have!

Så skriv lige lidt om hvad siden skal handle om og lignende!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 11:16

Programmet er på Dansk, og det tager ikke mange minutter at lave en pæn side
både i flash og html, har det hele indbygget.
Eneste ulempe = det koster penge
http://www.websitex5.com/en/
http://www.websitex5.com/en/video-tutorial.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 11:22

Ellers kan du også bruge Words,
du skal bare huske at gemme som en WEB SITE (INDEX.HTML) og alle billeder
og lignende skal ligge i samme folder, som du gemmer din WEB SITE i.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 11:24

Og alt skal uploades til din webhost.
Men kun indholdet i selve mappen - ikke mappen
Og begynder/ start siden skal altid angives som INDEX.HTML
ellers virker det ikke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-12 12:15

Du kan starte med at kigge på www.html.dk eller www.html.net. Skal du hoste hjemmesiden selv så er der også en lille beskrivelse af hvordan det forgår, men den er ikke så uddybende så der skal du nok have lidt hjælpe.

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 25-01-12 12:47

@dogvillestar:
Vi er nogle stykker, som laver forskellige ting (billeder, smykker, tasker o.s.v)
Vi vil gerne have et afsnit om hver af os, og så præsentere de ting, vi har lavet i en form for galleri.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-01-12 13:45

Du kunne bruge Kompozer http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php der er både for nybegynder/øvede og helt gratis.

Nederst på siden er der en Guide til at komme igang med Kompozer.

Her kan du hente programmet http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/

God fornøjelse

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-01-12 14:02

Begynd nu på html.dk, Så du forstår begreberne. og hvad en hjemmeside er og består af.
opload den med et ftp program og se resultatet.
få så tit navn til at virke sammen med hotellet så det er dit sted du ser når du kalder navnet.
det hedder en DNS profil. Her efter bestemmer du hvilken editor du vil bruge, selv en notebook kan bruges. Bruge en 123et eller andet giver ingen forståelse for hvad der sker.
Det svarer lidt til at hoppe på hovedet på det dybe,uden reningsvest vel vidende man ikke kan svømme. et godt bud på en editor beregnet til websider er stoneware htmlwriter.
og stoneware er ikke mig. den har jeg selv brugt meget.
hilsen Steen
http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-01-12 15:00

Jeg giver STONE47 ret. Stones Webwriter er et udemærket program, som er på dansk, og nemt at arbejde med. Jeg har selv brugt det i mere end 10 år.
Gratis versionen kan dog kun up-loade et element ad gangen, men her kan du bare bruge FTP funktionen i IE, så snupper den hele molivitten i en arbejdsgang.

Kontroller om dine nyesider virker lokalt, før du up-loader. Undgå undermapper i første omgang, og brug kun lowercase i alle links; så går det ikke helt galt.

Når du bliver fortrolig med måden det virker på, så kan du altid udskifte sider med mere avancerede sider.
Husk du er selv herre/frue over din hjemmesides udseende!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-01-12 17:08

Hvis det hele går i vasken kan i leje jer ind her.

http://www.amio.dk/butik/opret/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 18:02

Og når stykket skal gå op......

Hvem gider sætte sig ind i koder og andet skidt
når man kan få et program til at lave det for en.....

Min erfaring siger mig at en begynder på hjemmesider/ html har mere
ud af bruge et 'program' der klarer det hele = på 10 sekunder
ellers løber de sure i at de IKKE kan lave alt på engang.

Når man NU BARE vil lave en hjenneside

Bagefter kan man sætte sig ind i koder og meget andet.

Hvis man har de lyster.

------

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-01-12 20:26

HVORFOR FORHØJE POINT´S
Når du ikke svarer eller giver lyd fra dig...
DET ER SGU FOR BILLIGT

Gør det selv...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 25-01-12 21:19

Som du selv siger det - Lave en hjemmeside for dummies...

Der findes mange forskellige programmer der kan udfører denne opgave, men det kræver mange timer bag computeren. Nogle af de 3 nemmeste programmer til at starte med for begynder er f.eks WebSite X5 v9 Evolution, Serif WebPlus 5 eller Joomla... Man kan vil kalde dem for plug and play - træk og slip programmer..... De kræver ikke at man har noget stort kendskab til kodning m.m. - men kræve alligevel en massen timer bag computer til at lære det grundlæggende.
Men når det først er lært, tager det ingen tid at laven en hjemmeside.

Joomla kan være at fortrække. Her kan I alle tre logge jer ind på hjemmeside (administrator) og rediger i den.. Oploade billeder, tekst m.m.

Programmet er gratis men hvis man vil tilføre forskellige Joomla - Extensions til hjemmesiden koster det lidt... Mange Extensions er gratis. Hertil kan man købe fed Template hvis man vil spare en masse tid...

Her er nogle eksempler på Template der er grundlag for en god start/hjemmeside.
Det grundlæggende er lavet for én...

http://www.joomlart.com/joomla/templates/showcase
http://www.rockettheme.com/joomla
http://www.yootheme.com/demo/joomla/balance

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 25-01-12 21:51

Hej igen,
Tusind tak for jeres mange input, og undskyld, Nomore, at jeg ikke har svaret før her til aften. Jeg har ikke lige været i nærheden af min computer, siden jeg skrev sidst. Aj, det er ikke helt rigtigt, for jeg har siddet og kigget lidt på de mange links, I har sendt mig.

Jeg tror nomore har ret i, at html ikke lige er noget for mig. Jeg skal ikke uddanne mig til at være programmør, og jeg tror heller ikke, at jeg skal lave hjemmesider for andre. Jeg vil gerne have noget, der er nemt at gå til

jeg vil også helst finde noget, der ikke koster for mange penge

jeg kigger lige nu på Kompozer, som bentjuul foreslog og på WordPress. Jeg vil gerne arbejde med en dansk udgave af programmet.
Jeg kan godt se, at der er mange gode videoer på www.nemprogrammering.dk Dem vil jeg kigge mere på.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, for jeg aner simpelthen ikke, hvem jeg skal tildele points til endnu. Håber, det er okay?

Knuz
Supermuz

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 28-01-12 10:31

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 17-04-12 12:43

Småpenge for en CMS hjemmeside, hvor du skriver "direkte " på skrærmen. What you see is what you get. .. Der findes masser af billige, f.eks. www.mono.net eller f.eks www.webbyen.dk proff pakke til 29 kr pr. måned.

Prøv begge, leg med indsættelse mm. på hjemeside da begge er gratis i 30 dage